Advocaat verdedigt belangen niet - tips

DAVAMEWA
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Advocaat verdedigt belangen niet - tips

#1 , 25 jul 2018 14:36

bovenop de problemen met mijn ex inzake de scheiding (zowel regeling kinderen als verdeling-vereffening) heb ik problemen met 2 opeenvolgende advocaten.

als tips lees ik op deze site : overweeg om uw advocaat te ontslaan indien hij of zij één van de volgende zaken doet : conclusiestermijnen laten verstrijken (terwijl besluiten opgesteld moeten worden), niet opdagen op de rechtbank, weigeren om u updates te geven over de stand van zaken, uw telefonische oproepen of e-mails niet beantwoorden, en niet eerlijk zijn wanneer u vragen stelt.

de eerste advocaat die ik had deed dit alles. hem ontslaan en een 2e (nog wel een jeugdvriend) aangesteld. De eerste stuurde nog een factuur, ik liet aan de opvolger weten dat ik hier niet akkoord mee ging, deze heeft de factuur niet geprotesteerd. enz. enz. nagenoeg alles wat fout kon gaan in mijn dossier, ging fout en het komt er telkens op neer dat de advocaat niet de belangen van de client lijkt te verdedige. Bovendien lijkt het alsof "ons ons kent" in het wereldje van advocaten, rechters, griffiers, ... ze houden elkaar allemaal een hand boven het hoofd.

iemand soortgelijke ervaring? en vooral : wat kan je er tegen ondernemen? Is een klacht via Ligeca aanspannen een goed idee?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding