Deurwaarder brief dwangbevel

Evelyn2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder brief dwangbevel

#1 , 12 jul 2018 19:30

Beste forumleden,


Zoals in de meeste levens gebeuren er veel onverwachte dingen. Ik wil hier ook een probleem neerschrijven en hoop dat ik niet de enige ben die zo denkt.

6 jaar geleden stond ik op straat en het OCMW van Antwerpen had me onderdak gegeven. Volgens hen zou ik een dubbel verblijf hebben gehad wat niet mogelijk is. Ik vraag hen om bewijzen en ze willen die niet geven. Een aantal jaar geleden heeft een ocmw in een andere gemeente ook proberen slecht te handelen waarbij ik een rechtzaak heb gestart en deze heb "gewonnen" met veel tijdverlies. Het is dus niet de eerste keer dat ze me dingen willen lappen (ze zijn boos op een of andere manier, geen idee waarom). Indien ze met bewijzen waren gekomen dan had ik het zeker betaald, het is tenslotte 6 jaar geleden en dat is toch wel al lang. Dit is dus bij de deurwaarder aangekomen en 1 van de kosten is weggevallen (vandalisme waarvan ze me beschuldigden en dit onderzoeken ze nu). De kost vn verblijf vragen ze nog steeds en ik vroeg om bewijzen. Ze hadden de mail verstuurd naar het OCMW van Antwerpen dus ik was gerust dat ze bewijzen gingen opsturen zodat ik kon betalen. Na 3 dagen (vandaag) krijg ik een dwangbevel. Als ik binnen 24 uur niet betaal komen ze mijn huis leeghalen! Maar ze vonden het niet nodig om me eerst op de hoogte te brengen van het antwoord van het OCMW van Antwerpen. Indien er geen bewijs was van het dubbel verblijf ging ik uiteraard niet betalen. Wat ik nodig heb is een papier dat het OCMW me iets voorschiet maar kan terugvorderen (doen ze altijd en heb me daar altijd mooi aan gehouden, afspraken maken is onontbeerlijk). Is dit dwangbevel wel in orde? Kan dit zomaar plots? Moeten ze me niet eerst zelf na een antwoord van hun klant me op de hoogte brengen van hun bericht? De vorige factuur was ook raar opgemaakt. Er stond 125 euro te betalen en een detail ervan. En in begin stond er 500 euro. Dus er klopte daar ook iets niet helemaal.

Sorry voor de ingewikkelde uitleg, ze hebben er ook iets ingewikkeld van gemaakt en totaal niet constructief. Het is trouwens X die me dit aandoen. Heb al andere deurwaarders gekent voor het zelfde bedrag en als ik vroeg naar een factuur gaven ze me die zonder problemen. Enkel bij X maak ik dit mee. Ik ga dus niet betalen voor het dwangbevel (dwangbevel heeft kosten van 400 euro extra) en heb de advocaat al geraadpleegd maar ze willen dus binnen 24 uur alles komen meenemen. Behalve als ik binnen 24 uur betaal wat niet eens mogelijk is met de werkdagen van de bank. Vorige keer wilde ze ook het bedrag 2 dagen later hebben terwijl dit niet mag. 8 dagen de tijd geven is wel een minimum denk ik. Je moet de brief lezen en ondertussen de rest van het leven leiden waar je niet onderuit kan.

Alvast bedankt en als er vragen zijn stel ze maar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 12 jul 2018 19:39

Als u de naam van de GDW ingeeft samen met het woord dwangbevel krijgt u de nodige uitleg.
Een schuld betaling is direct invorderbaar ... en bestaat geen 2 of 7 dagen tijd ... of het moet in de algemene voorwaarden staan.
En een GDW voert uit wat hem wordt opgedragen. U zal inzake de feiten al een hoop correspondentie hebben gehad van het OCMW.


en hier leest u ook wat het is

http://www.elfri.be/juridische-informatie/dwangbevel
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... vqLkeIWuM6

En zelfs van het OCMW zelf.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... SdlZI851TP

Evelyn2018
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2018 16:34

Volgens mij moet je altijd bewijzen. Dit willen ze niet doen. Volgens mij is dit dus een onterecht dwangbevel. Als ze nu de bewijzen al hadden opgestuurd, 2 jaar geleden, was dit allang opgelost.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2018 19:29

U kan het dwangbevel enkel aanvechten door de zaak voor de rechter te brengen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”