Ophaling

trientje9962
Topic Starter
Berichten: 10

Ophaling

#1 , 12 jul 2018 11:08

Beste,

Ik vraag me af of dit wettelijk is ,ik had een openstaand schuld nu om alles kort uit te leggen ik had afspraak met DW dinsdag dat ik tg woensdag een bedrag moest storten en bewijs doormailen .gisteren om 5.50 gestort en betalingsbewijs doorgemaild .mijn man ligt in ZH en moet geopereerd worden dus waren kinderen 6 en 8 even allleen deze morgen .plots kreeg ik telefoon van DW dat ze binnen waren met politie en dat ze tot oplading gingen overgaan.ik ben in allereil naar huis gereden men 2 kinderen zaten te wenen in zetel van al dat machtsvertoon .ik zei hoe kan dit heb me aan afspraak gehouden ! En hij zei heb mail niet gezien ik toon hem bewijs aja maar ja ge gaat toch nog 200 moeten bijgeven voor de kosten van ophaling enal ik heb dit gedaan omdat hen rap buiten wilde voor kinderen.maar kan dit zomaar ik deed alles wat hij vroeg moet ik opdraaien voor kosten enal en nog te zwijgen van emotionele schade bij kinderen terwijl ik alles deed wat hij gevraagd had ????? Ik heb alle bewijzen van mailverkeer en betalingsverkeer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 jul 2018 12:07

Je hebt pas woensdag namiddag gestort, terwijl het al op de rekening van de DW moest staan op die dag. Jij was dus te laat. Hoe rekening met minstens 24 uur verwerkingstijd bij de bank. DW zal waarschijnlijk pas vandaag over uw centen beschikken. Te laar dus.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2018 12:27

In plaats van dit met een email te versturen is het veel beter via een fax, en zeker bij een deurwaarder dan was er niks aan de hand geweest .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 12 jul 2018 12:30

En doe eens een belletje hé.

Dan weet je tenminste waar je staat; desnoods kan je nog bijkomende maatregelen nemen.

Trouwens, hoe denk je dat zo'n deurwaarder zijn programma moet regelen? Politie vragen, slotenmaker regelen enz... zou pas de avond tevoren om 24.00 u mogen beginnen? Die kosten kon je toch vermeden hebben.

trientje9962
Topic Starter
Berichten: 10

#5 , 12 jul 2018 12:42

Ik moest goed lezen mensen gisteren bewijs van betaling doormailen heb ik smorgens vroeg gedaan zoals hij vroeg . Dus ik heb me voor 100 procent aan afspraak gehouden . je denkt toch nt dat die mannen politie etc voor mij alleen opgebeld hebben ze hadden nog 15 plaatsen dus.... mij gaat het om het feit hij vroeg om gisteren bewijs door te mailen ik deed dit en nu zou ik moeten opdraaien voor zogenaamde kosten . Als hij mij mailt om te zeggen dat ik dit gisteren moest doormailen en ik doe dit waar zit de fout dan ??

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 12 jul 2018 15:11

Politie en gemeente hebben die wettelijke taak.
Zij staan respectievelijk in voor het verlenen van de sterke arm aan de deurwaarder en voor het ophalen verwijderen van de niet verkoopbare goederen op de openbare weg.
Personeel ophalen en slotenmaker zijn kosten die een GDW kan vragen.

Gezien nu ophaling is de GDW al enkele weken geleden bij u geweest en PV van inventaris opgesteld. Dus wist u al wat er ging volgen.

stefanvd
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 jul 2018 15:45

@trientje

Met een fax beter dan per mail ??? 21ste eeuw. HALLO JONGENS, lezen jullie de teksten wel ??!!! Duidelijk de GDW houd zich niet aan zijn woord. Je hebt gedaan wat hij vroeg "betaling doormailen", en laat je niet op andere gedachten brengen door wie hier ook wat schrijft. Want ik heb gemerkt dat vele een reactie plaatsen die buiten de kwestie is of ze nemen de tekst niet goed door of oordelen niet objectief, zonder kennis van feiten, ze doen maar wat. Ik vind het zeer erg dat dit jou kinderen moest overkomen, dit is puur machtsmisbruik. Je moet het maar durven in het bijzijn van kinderen, zeer triest

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 12 jul 2018 15:52

Mag ik vragen wat de juridische relevantie is van uw tussenkomst.
De GDW voert uit wat in een vonnis is beslist daar staan termijnen en procedures op die moeten gevolgd worden.

mjers
Berichten: 1788

#9 , 12 jul 2018 16:25

@trientje

Met een fax beter dan per mail ??? 21ste eeuw. HALLO JONGENS, lezen jullie de teksten wel ??!!! Duidelijk de GDW houd zich niet aan zijn woord. Je hebt gedaan wat hij vroeg "betaling doormailen", en laat je niet op andere gedachten brengen door wie hier ook wat schrijft. Want ik heb gemerkt dat vele een reactie plaatsen die buiten de kwestie is of ze nemen de tekst niet goed door of oordelen niet objectief, zonder kennis van feiten, ze doen maar wat. Ik vind het zeer erg dat dit jou kinderen moest overkomen, dit is puur machtsmisbruik. Je moet het maar durven in het bijzijn van kinderen, zeer triest
Ik begrijp uw reactie wel, maar de bovenstaande antwoorden weerspiegelen wel goed de realiteit. nl, veel onbegrip voor mensen die hun schulden niet afbetalen.

De eerste stap is om ervoor te zorgen dat je geen schuld hebt zodat je niet met een DW in contact komt. DW's voeren idd gewoon een vonnis uit.
In dit geval heeft de DW een afspraak gemaakt met TS. Kans is groot dat de DW een fout heeft gemaakt en die afspraak vergeten is, of dat hij gewoon zijn mails niet gecheckt heeft...

Maar in de realiteit, wat doe je eraan? Ga je klacht neerleggen tegen de DW? Tegen de politie? En met welk geld ga je een rechtszaak starten?

Een DW heeft een enorme hoeveelheid mailverkeer, dus TS moet gewoon zorgen dat haar zaakjes ruim op voorhand in orde zijn.
Klinkt hard, maar het is nu eenmaal zo. Onze rechtstaat is nog altijd kapitalistisch en men lacht niet met mensen die hun schulden niet afbetalen.

Trouwens @TS, met alle respect hoor, maar het is echt onverantwoord om kinderen van 6 en 8 jaar oud alleen thuis te laten. Heeft de politie u hier niet voor op de vingers getikt?
Als uw man moet geopereerd worden kan u kinderopvang gratis regelen via het ziekenfonds.

Franciscus
Berichten: 38587

#10 , 12 jul 2018 17:50

Nogmaals politie is in deze materie niet bevoegd het is de GDW die de politie vordert om hel bij te staan ( verlenen van de sterke arm van de wet) - wat en hoe de GDW zijn opdracht uitvoert is niet de taak en de bevoegdheid van de politie om op te treden en ze kunnen en zullen daar ook geen PV van opstellen.
Iets anders is het als er strafbare feiten zouden gepleegd worden of feiten die dienen gekwalificeerd worden als een POS problematische opvoeding situatie van die feiten dient de politie wel akte te nemen en PV op te stellen.
Klacht tegen GDW via syndicus van de gerechtsdeurwaarders.

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... LYzqk-PewS

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”