Gevolgen te laat binnen gestuurde conclusies.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

Gevolgen te laat binnen gestuurde conclusies.

#1 , 18 jun 2018 21:26

We zijn nog twee dagen verwijderd van 20/06, er resten dus nog twee dagen voor de fiscus om hun conclusies binnen te sturen.
Wat zijn de gevolgen voor de verdere afwikkeling van de zaak indien de fiscus niet binnen de vooropgestelde datum hun verplichting nakomt?
Ik ben niet geneigd om me na 8 jaar nog soepel op te stellen en wil dus mijn rechten laten gelden. Hoe vermijd ik dat de fiscus men op één of andere manier
weer meer mag dan de wet voorschrijft?

Verder ook nog een nieuwtje te melden:

Na acht jaar in een mallemolen van onrecht en kwelling, is het tijd om ons verhaal te serveren aan een groter publiek. Ik heb mijn vriend X aangesproken. X is schrijver, zijn eerste boek verschijnt in oktober.
Jullie zien op het forum de pesterijen, de dwalingen, de documenten. Maar vergeten het gezin achter de inkt.
X gaat het verhaal van de mensen opschrijven, rauw en bitter, zoals wij het voor de kiezen kregen. Het zal klaar zijn in het voorjaar van ’19 en tot dan bericht Erik over het schrijven ervan op zijn blog. Lees de eerste post op
https://www.X.be/2018/06/18/van-rechtsw ... -en-kafka/

De blog kan je terugvinden via het 'andere' forum. De naam van de schrijver is hier vervangen door een X.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 18 jun 2018 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Best geen namen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#2 , 20 jun 2018 08:22

Vandaag de laatste dag dat de fiscus mag argumenteren waarom we zo'n 8 jaar geleden zo'n 230.000€ aan inkomstenbelasting mochten ophoesten. Voorlopig nog geen spoor van enige activiteit.
Wat doe ik het beste? Morgen naar de griffie in Luik rijden en laten vaststellen wat wel en niet is binnen gestuurd? Ik veronderstel dat hiervoor procedures voorhanden zijn?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jun 2018 09:13

1. Als de conclusies ter griffie worden neergelegd, wordt hierop een datumstempel gezet door de griffie. Die bewijst wanneer de conclusie werd neergelegd. U moet daarvoor niets ondernemen.
2 De conclusie moet tegelijkertijd aan uw advocaat worden overgemaakt.
2. De sanctie is: wering uit de debatten van de conclusie.

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 jun 2018 11:21

Wat ga je doen als fiscus, of hun advocaten hier meelezen, en aldus gewaarschuwd zijn. voor deze termijn. Hoe ga je reageren als ze vandaag op de allerlaatste minuut hun conclusies neerleggen op de griffie doordat ze uw topic hebben gelezen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jun 2018 16:46

Het gebeurt vaak dat advocaten hun conclusie de laatste dag per fax overmaken aan de griffie.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#6 , 20 jun 2018 21:06

1. Als de conclusies ter griffie worden neergelegd, wordt hierop een datumstempel gezet door de griffie.
Hier kan niet mee gefoefeld worden neem ik aan. (ik ben in dit dossier al redelijk veel zaken tegengekomen die 'onmogelijk' zijn.)

2 De conclusie moet tegelijkertijd aan uw advocaat worden overgemaakt.
Dus morgen even navragen of ze vandaag in Vilvoorde iets ontvangen hebben.

2. De sanctie is: wering uit de debatten van de conclusie.
Dan blijft er dus niks meer over om over te debatteren. Na 8 jaar dwarsliggen zou dat straf zijn.

Het zou me eigenlijk niet verbazen, de vorige maal (ik denk ergens 2015) hebben we wel argumenten ontvangen maar na onze verwijzingen naar het dossier in Mechelen .... niks meer.... geen conclusies meer ... algemene stilte.
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans op 20 jun 2018 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#7 , 20 jun 2018 21:25

Wat ga je doen als fiscus, of hun advocaten hier meelezen, en aldus gewaarschuwd zijn. voor deze termijn. Hoe ga je reageren als ze vandaag op de allerlaatste minuut hun conclusies neerleggen op de griffie doordat ze uw topic hebben gelezen?
Tevreden zijn, ik wil de discussie niet uit de weg gaan.
Een hof van beroep mag eens oordelen over de merkwaardige argumenten en werkmethodes die de fiscus hanteert om belastingen door te drukken.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#8 , 21 jun 2018 09:26


2 De conclusie moet tegelijkertijd aan uw advocaat worden overgemaakt.
Net het advocatenkantoor aan de lijn gehad. Niks toegekomen. Geen fax, niet bij de post vandaag ... de laatste correspondentie in het dossier zijn de vastgelegde datums en dat is al een tijdje geleden.
Zou het kunnen (zelfs gebruikelijk zijn) dat de fiscus haar argumenten op tijd doorstuurt maar ons niks laat weten?

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#9 , 21 jun 2018 13:02

Dat kan op de griffie eenvoudig gecontroleerd worden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jef007
Berichten: 1680

#10 , 21 jun 2018 15:07

we wachten allen is spanning!!

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#11 , 21 jun 2018 15:54

Dat kan op de griffie eenvoudig gecontroleerd worden.
Morgen even naartoe rijden.
Ik heb hier een brief COUR d'APPEL DE LIEGE - Ordonance -
Neuvième chambre.
Met een N° du rôle général: 2013/RG/1647.

Heb ik daarmee genoeg?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#12 , 21 jun 2018 15:57

we wachten allen is spanning!!
iN spanning.

Kali
Berichten: 762

#13 , 21 jun 2018 16:13

U kan ook gewoon naar de griffie bellen?

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#14 , 21 jun 2018 18:50

U kan ook gewoon naar de griffie bellen?
En wat gaan ze zeggen?
Ja, dat ligt hier?
Wat weet ik dan meer?
Neen, ik rij morgenvroeg tot ginder en ze mogen me tonen wat er is binnengekomen.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#15 , 22 jun 2018 11:38

Net terug van het Hof van Beroep.
Behulpzame man André V. van op de griffie overloopt even mijn documenten en kijkt op zijn scherm...
Hmm.... neen, er is niks binnengekomen...
Of hij er even een bewijsje van wil afleveren? Neen, dat mag hij niet.
Enkele telefoontjes naar het advocatenkantoor te Vilvoorde ... Hij wil wel de documenten die ik meegebracht heb met de officiële stempel afstempelen en een datum en handteken plaatsen. Zo gezegd zo gedaan.

Nu, de argumenten die de belasting dienen te staven zijn niet meer aan de orde.
Verdere conclusies zijn dus ook nutteloos - kunnen we op één of andere manier de pleitdatum die in maart 2019 voorzien is vervroegen?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”