Conclusies neerleggen op griffie en aan advocaat tegenpartij

Gebruiker47
Topic Starter
Berichten: 92

Conclusies neerleggen op griffie en aan advocaat tegenpartij

#1 , 18 jun 2018 10:36

Ik heb besloten om in een zaak zelf mijn conclusies neer te leggen en heb al een goed model hiervoor.
Ik heb gevonden om deze conclusies neer te leggen op de griffie (1 ex + inventaris stukken + bewijsstukken) waarbij deze griffie een ontvangstbewijs geeft en een datumstempel zet op de neergelegde conclusie. Dit alles correct?

Voor wat betreft de (gelijktijdige) overhandiging aan de advocaat/kantoor van de tegenpartij :
-of aangetekend met bewijs bpost ontvangstbevestiging (kan inhoud aangetekende zending nooit ontkend worden?)
-of via mail (of is dit enkel tussen advocaten voorzien?)
-of op het advocatenkantoor langsgaan en dit overhandigen tegen aftekening ontvangstbewijs (en wat als ze weigeren tot ontvangst?)

Beste keuze of best te volgen keuze aub en raadgevingen welkom. Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jun 2018 11:44

1. Uw bewijsstukken niet als bijlage bij de conclusie voegen. Als u uw bewijsstukken ter griffie neerlegt (uiterlijk 15 dagen voor de zitting - de wet voorziet geen sanctie) uw stukken nummeren en met een inventaris in een afzonderlijke map steken.
2. Kopie van uw bewijsstukken (ten laatste samen met uw conclusie) mee opsturen naar de advocaat van tegenpartij.
3. U kan dit allemaal per e-mail opsturen naar de advocaat van de tegenpartij. De wet bepaalt hierover niets.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”