En plots een deurwaarder met een vonnis uit Frankrijk

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

En plots een deurwaarder met een vonnis uit Frankrijk

#1 , 15 jun 2018 09:38

Nu, na twee vonnissen in eerste aanleg en twee vonnissen in beroep ligt de soap achter ons.
De poging van een onvermogende Fransman om ons een pak lichter te maken is mislukt.
Alhoewel....
Advocatenkosten zijn na al die procedures opgelopen tot boven de 10.000€ waar de oorspronkelijke eis 6000€ bedroeg.
Vandaag mogen we van de tegenpartij ergens 800€ gaan terugeisen. Tja....
We weten dat die man onvermogend is en daardoor door de Franse en Belgische overheid werd gesponsord om zijn slag te slaan.
Nu de zaak doorprikt is trekken deze 'sponsors' hun handen van de zaak en laten het echte slachtoffer van deze praktijken gewoon opdraaien voor alle kosten.

Dit lijkt me er zo ver over dat ik toch wel de vraag wil stellen of deze kosten nergens kunnen worden teruggeëist.
Ik veronderstel dat beide overheden door het betalen van die onzinnige procedures ook een zekere verantwoordelijkheid dragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 jun 2018 09:49

We weten dat die man onvermogend is en daardoor door de Franse en Belgische overheid werd gesponsord om zijn slag te slaan.
En dan klagen dat men u niet serieus neemt..

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#3 , 15 jun 2018 10:53

We weten dat die man onvermogend is en daardoor door de Franse en Belgische overheid werd gesponsord om zijn slag te slaan.
En dan klagen dat men u niet serieus neemt..
Neen, u heeft gelijk. Het zijn de centen van de Belgische en Franse burgers die men er tegenaan gooit.
Verder vind ik dit een zeer serieuze zaak. Vanuit het niets 10.000€ kosten voor een verdediging in uw nek.
Wie mogen we hiervoor bedanken? Er zijn maar twee partijen:
Onze Fransman zonder centen en zijn 'pro-deo rechten' en wij .... indien geen centen, helemaal zonder rechten.
Iedereen weet nu wel ongeveer dat we door onze overijverige fiscus al sinds 2010 onterecht tot riool niveau zijn geplunderd - regel het maar hoor!

Toon ik weer onterecht te weinig respect?

Reclame

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#4 , 16 jun 2018 22:06

Nu blijft het wel mijn mening dat overheden zouden moeten opdraaien als hun pro-deo systeem schade toebrengt aan andere burgers. Het lijkt me echt van de pot gerukt dat er een feestje wordt georganiseerd waarvan mensen het gelag dienen te betalen - maakt niet uit wie gelijk heeft.
Zou dit niet het gepaste dossier zijn om eens naar het Europees Hof van de rechten van de mens door te sturen? Er is tenslotte in Frankrijk op een Frans adres een zaak ingeleid tegen een Belg die al geruime tijd opnieuw officieel in België woonachtig was. Daar heeft de Franse deurwaarder en het Franse gerecht zich echt niks van aangetrokken. Zou toch ergens niet normaal mogen zijn.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 17 jun 2018 09:30

Zou dit niet het gepaste dossier zijn om eens naar het Europees Hof van de rechten van de mens door te sturen? .
Wat houd u tegen ? Je hebt nu expertise genoeg in huis om eraan te beginnen.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#6 , 17 jun 2018 10:47

Zou dit niet het gepaste dossier zijn om eens naar het Europees Hof van de rechten van de mens door te sturen? .
Wat houd u tegen ? Je hebt nu expertise genoeg in huis om eraan te beginnen.
We leven niet meer in de 20 ste eeuw. Informatie is vrij en als je echt wil vind je wel wat je zoekt - expertise wordt daarmee ondergeschikt aan de wil om het op een correcte manier aan te pakken.
Een vrij mens met een correct rechtvaardigheidsgevoel komt naar mijn mening veel verder dan 'beroeps'.
Dus, uw vraag is terecht. Wat houdt me tegen? Niets toch?
Na de voorbije 8 jaar waar ik van de ene verbazing in de andere ben gevallen geef ik iedereen die met justitie te maken krijgt een goede raad.
Volg uw dossier letter per letter zelf op.

.

Johan Daelemans
Topic Starter
Berichten: 301

#7 , 21 jun 2018 11:48

Met het huidige juridisch systeem met pro deo's moeten we eigenlijk vast stellen in een geschil gelijk hebben en gelijk krijgen niet te betalen valt. Telkens men wint krijgt men een nieuwe procedure in de nek geduwd.
Deze moet men dan opnieuw gaan winnen door telkens enkele duizenden euro's uit te geven aan juridische bijstand. Eens gewonnen krijg je niks terug want de tegenstander is een arme sukkelaar.
Deze 'sukkelaar' heeft dan een oneindige pot belastinggeld ter beschikking om eindeloos met nieuwe procedures door te gaan.
Nog pijnlijker is dat in dit geval het gaat om een Franse burger die zijn procedures nog betaald ziet door de Belgische burger.

Toch eens een open brief voorbereiden om naar de minister van justitie te sturen.
Een vermeende schade aan een in onbruik zijnde grasmaaier motor dat uitmond in een financiële aderlating van dik boven de 10.000€ voor de Belgische procedures alleen... De wetgever verwacht bovendien nog dat de Belgische burger alle fouten die in Frankrijk door justitie en deurwaarders zijn gebeurd op eigen kosten nog gaat rechtzetten. Dus ook nog een blanco cheque uitschrijven voor één of andere onbekende Franse advocaat waarvan zijn inzet voor zo'n zaak zelfs niet is in te schatten.

Ga 20.000€ lenen om uw recht af te dwingen? Hoe kan dit allemaal zo verkeerd in elkaar worden geflanst?

Och ja, vergeet ook die 21% belasting op toegevoegde waarde niet die we vandaag nog extra aan de overheid mogen afdragen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”