Verjaring Minnelijke ingebrekestelling zonder verder gevolg

Florine1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verjaring Minnelijke ingebrekestelling zonder verder gevolg

#1 , 07 jun 2018 12:03

Hallo,

Op 20 januari 2012 heb ik een aangetekende minnelijke ingebrekestelling - opgesteld via een advocaat ontvangen((zonder vermeldingen erin dat deze ingebrekestelling via deze advocaat, de verjaring stuit (wet pas in 2013 in voege)) ; waar in deze brief ,vermeld werd dat ik in juni 2006 een onderhandse lening zou aangegaan zijn met een ., en dat ik nog 15 dagen de tijd kreeg om terugbetalingen te doen, zo niet gingen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.
Deze ingebrekestelling werd via een advocaat betwist. Hij heeft ook gevraagd aan die andere advocaat om die zg papieren van leningen te mogen krijgen.
Er werden nooit enige leningsdocumenten bijgevoegd ter staving van de ingebrekestelling.
Ik heb dan daarna tot op heden juni 2018 niks meer van verzender ontvangen (ook niet via gerecht,...), en geen ingebrekestelling of iets anders nog ontvangen.
Nu krijg opnieuw een mailtje (geen ingebrekestelling) van ex- advocaat dat die andere advocaat opnieuw over die (zgz ) lening betaling zou willen vragen.
Ik heb geen weet van leningen door mijzelf aangegaan.

Omdat ik nu wel benieuwd ben naar de wet hierover en veel lees hier op dit forum: zou die z.g. lening nu al ondertussen verjaard zijn? Sedert juni 2006 zg aangegaan?
Zo ja: waarom schrijven zij mij opnieuw aan?
Zo niet: waarom niet? En zijn zij dan ook niet wettelijk verplicht om dan de leningsdocumenten op te sturen?
Dat kan toch zo maar niet allemaal? Ben eens benieuwd.

Beetje raar allemaal, maar toch bedankt alvast om mij te laten bijleren.
Fl.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 21 jun 2018 23:39

Tegenpartij moet bewijzen kunnen leveren van de lening ( uw handtekening onder het contract).
Indien blijft lastig vallen kan uw advocaat misschien eens aangeven dat het uiteindelijk wel eens op belaging zou kunnen gaan lijken.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”