documenten strafrechtbank gebruikt door derden in een andere procedure.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: documenten strafrechtbank gebruikt door derden in een andere procedure.

#16 , 07 jun 2018 14:44

Er zijn 3 partijen: de rechtbank, de tegenpartij en ikzelf. Ikzelf heb het niet gegeven. De rechtbank lijkt me sterk. En partij X en Y komen héél goed overeen...
Nogmaals, "ik zou niet weten hoe het anders gegaan is" is geen bewijs.
Zwart maken is in mijn ogen nog altijd iemand in een slecht daglicht plaatsen en dat hoeft mi daarom niet met leugens te zijn.
De waarheid vertellen is nooit strafbaar. Dus uw interpretatie van "zwart maken" is dan bijgevolg niet strafbaar.
Partij Z heeft een overeenkomst met mij.
???? Je zei dat je helemaal niet betrokken bent in de zaak?
Als ik het goed begrijp zal de rechtbank geen afschrift geven aan bv mijn werkgever omdat die geen belanghebbende partij is, maar kan mijn tegenpartij in de strafzaak wel zonder enig probleem een afschrift aan mijn werkgever bezorgen, in de hoop dat ik dan ontslagen word... Voor mij zit daar nog weinig logica in!
Tja, als iemand uw werkgever inlicht dat je ooit voor de rechtbank moest komen, en de werkgever vraagt u om een bewijs van goed gedrag en zeden voor te leggen, zit je in een gelijkaardige situatie. Heeft iemand daar schuld aan? Neen. Jij hebt de misstap gezet in het verleden, en wat gebeurd is is gebeurd. Je kan de waarheid niet ontkennen. Moet dit je daarom altijd blijven achtervolgen? Neen. Kan het vroeg of laat terug opduiken? Ja! Niets aan te doen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
black26
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 jun 2018 15:33

De waarheid vertellen is nooit strafbaar. Dus uw interpretatie van "zwart maken" is dan bijgevolg niet strafbaar.
De waarheid vertellen om iemand doelbewust schade toe te brengen en zonder enig ander doel, lijkt mij wel strafbaar te zijn...
???? Je zei dat je helemaal niet betrokken bent in de zaak?
Mijn inziens kan je perfect met iemand een overeenkomst hebben, terwijl je helemaal niet betrokken bent in een rechtzaak met die persoon.
Tja, als iemand uw werkgever inlicht dat je ooit voor de rechtbank moest komen, en de werkgever vraagt u om een bewijs van goed gedrag en zeden voor te leggen, zit je in een gelijkaardige situatie. Heeft iemand daar schuld aan? Neen. Jij hebt de misstap gezet in het verleden, en wat gebeurd is is gebeurd. Je kan de waarheid niet ontkennen. Moet dit je daarom altijd blijven achtervolgen? Neen. Kan het vroeg of laat terug opduiken? Ja! Niets aan te doen.
De vraagsteller heeft geen strafblad... : Geen effectieve straf, geen strafblad

Het Hof van Cassatie keurde onlangs het recht op vergetelheid goed als onderdeel van recht op privacy... Maar geen idee of je daar iets mee kan...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 jun 2018 10:08

De waarheid vertellen om iemand doelbewust schade toe te brengen en zonder enig ander doel, lijkt mij wel strafbaar te zijn...
Dit is hier helemaal niet het geval. TS is niet (?) betrokken in de zaak en kan dus geen schade toegebracht worden.
Mijn inziens kan je perfect met iemand een overeenkomst hebben, terwijl je helemaal niet betrokken bent in een rechtzaak met die persoon.
Tuurlijk kan dit, als de overeenkomst geen onderwerp uitmaakt van de rechtszaak, maar dit is hier wel het geval. TS heeft een overeenkomst met Z, maar die overeenkomst wordt door partij Y betwist. In dat geval zijn zowel Y, Z als TS betrokken partijen.
De vraagsteller heeft geen strafblad... : Geen effectieve straf, geen strafblad
Volgens dit advocatenkantoor zal dit wel vermeld worden:
https://www.pauwelsadvocaten.eu/just-a- ... oe-kan-dat
Het Hof van Cassatie keurde onlangs het recht op vergetelheid goed als onderdeel van recht op privacy... Maar geen idee of je daar iets mee kan...
In dit geval? Ik betwijfel het, eerlijk gezegd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”