Bewindvoering

xristia
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering

#1 , 01 jun 2018 14:00

Mijn licht dementerende vader werd opgenomen in een rust en verzorgingstehuis. Sociaal assistente heeft bewindvoering aangevraagd. Gezien mijn broer en ik een slechte verhouding hebben stelde de vrederechter een externe bewindvoerder aan. Wie is nog niet bekend. Ik weet dat déze een inventaris dient op te maken van alle bezittingen. Mijn vader huurde de laatste jaren een appartement waarvan de sleutel in een kluis bewaard wordt in het tehuis. Kan de, waarschijnlijk een advocaat, alleen naar mijn vader zijn appartement voor de opmaak van deze inventaris of worden de kinderen hierbij toch uitgenodigd? Het rustoord maakte deze bemerking, dat een advocaat steeds te vertrouwen is, maar ik vind dit niet kunnen, zonder enige getuigen. Geld en juwelen hebben geen naam. Ik maak me zorgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 02 jun 2018 18:51

Als door de rechter een bewindvoerder wordt aangesteld dan beslist deze over alles. U hebt wel het recht om u als vertrouwenspersoon te laten aanstellen bij vrederechter. Mogelijk laat bewindvoerder dan toe dat u meegaat.

black26
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jun 2018 14:47

Mag ik vragen hoeveel tijd er over gegaan is tussen het verzoekschrift en de aanstelling?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”