Ga ik die schadevergoeding ooit krijgen of niet?

SarahDM
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ga ik die schadevergoeding ooit krijgen of niet?

#1 , 23 mei 2018 19:51

Hallo,

Toen ik minderjarig was ben ik geruime tijd slachtoffer geweest van onzedelijk gedrag door mijn stiefvader.
Dit is voor gekomen en toen is er een schadevergoeding uitgesproken voor mij.
Dit was toen ik ongeveer 14-15 jaar was.
Ik ben er nu 32 en heb van dat geld nog geen euro ontvangen!!
Hij zat destijds bij schuldbemiddeling en weet ik veel dus hij was beschermd zeiden ze toen..
Ben ondertussen al meerdere malen informatie gaan winnen met de politie zelf , die beweren dat zulke zaken jarenlang kunnen aanslepen en dat dat enkel maar in mijn voordeel is (interest op al die jaren en degelijke).
Ik heb er eerlijk gezegd, geen vertrouwen meer in, probeer er allemaal zo weinig mogelijk over na te Denken maar het is moeilijk achter mij te laten als je zulks zomaar onbestraft kunt doen..
Hopelijk weet er hier iemand wat meer wat dit betreft..

Groeten, Sarah

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2018 20:01

Als hij al in het verleden in schuldbemiddeling was, zal er daar ook geen berg geld te vinden zijn, maar je kan het proberen, een kei vilt men niet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 25 mei 2018 00:13

Normaal had u als minderjarige zo wie zo een advocaat van rechtswege.
Ook je ouders wat zeggen die? (Moeder veronderstel ik).
Dit soort schadevergoedingen uit een vonnis moeten op de lijst bij de schuldbemiddelaar staan.
Van wanneer is hij in schuldbemiddeling wetgeving is veranderd?

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 26 mei 2018 12:56

Dit is voor gekomen en toen is er een schadevergoeding uitgesproken voor mij.
Dit was toen ik ongeveer 14-15 jaar was.
Ik ben er nu 32 en heb van dat geld nog geen euro ontvangen!!
Niet ongewoon in België

In criminele zaken wordt vaak nooit enige schadevergoeding betaald omdat de dader -officieel- niets heeft.
Soms is dat echt zo
Vaak hebben ze zichzelf onvermogend gemaakt, bezittingen weggesluisd, en/of werken ze in het zwarte circuit
(want officiële inkomsten worden afgeroomd tvv de schuldeisers)

Doordat slachtoffers er dan nog zelf achteraan moeten lopen, krijgen zij vaak nooit afsluiting.
Hij zat destijds bij schuldbemiddeling en weet ik veel dus hij was beschermd zeiden ze toen..
Hoop er maar niet op nog veel te zien ...
Ben ondertussen al meerdere malen informatie gaan winnen met de politie zelf , die beweren dat zulke zaken jarenlang kunnen aanslepen en dat dat enkel maar in mijn voordeel is (interest op al die jaren en degelijke).
De gerechtelijke interest is inderdaad veel leuker dan wat de bank geeft, maar als je nu al niets krijgt ...


Vertrouw op jezelf :!:
Reken nergens meer op

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 27 mei 2018 20:56

Hebt u al het vonnis van de feiten toen opgevraagd?
Normaal moet u dat kunnen inzien /bekomen zeker uw moeder.
Politie kan in deze niets doen wegens niet meer bevoegd.

SarahDM
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2018 02:30

Het vonnis heb ik nog niet ingekeken, ga ik eens navragen of dat mogelijk is.
Heb reeds jaren geen contact meer met mijn moeder.

Hij is al jaren uit de schuldbemiddeling, heeft al talloze auto’s gekocht (met lening, wat niet mogelijk zou zijn toch moest hij op de zwarte lijst staan?)
Mijn zus (is haar echte pa) heeft namelijk nog contact met hem en zij weet dat hij daar niet meer in zit...
Hij heeft destijds een voorstel gedaan om 1€/maand af te betalen, wat ronduit belachelijk Was, was er bij nader inzien mss toch beter mee akkoord gegaan...
Kwestie van nog iets gekregen te hebben.
Laatst gewijzigd door SarahDM op 29 mei 2018 02:39, 1 keer totaal gewijzigd.

SarahDM
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 mei 2018 02:31

Ik Reken sowieso nergens meer op, wat niet weg neemt dat het een schande is, het systeem trekt dus echt op niks, zo blijkt nogmaals...

SarahDM
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 29 mei 2018 02:44

Normaal had u als minderjarige zo wie zo een advocaat van rechtswege.
Ook je ouders wat zeggen die? (Moeder veronderstel ik).
Dit soort schadevergoedingen uit een vonnis moeten op de lijst bij de schuldbemiddelaar staan.
Van wanneer is hij in schuldbemiddeling wetgeving is veranderd?

Geen idee, is al jaren uit schuldbemiddeling hoor, maar weet niet exact sinds wanneer..
Mijn moeder heeft me destijds papier laten tekenen om schuld weg te schelden (wou het nog goed maken met hem, verwacht absoluut geen medewerking langs haar kant maw) , dit was gelukkig ongeldig doordat ik minderjarig was.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”