uitvoerend beslag op roerende goederen

yoerijolien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

uitvoerend beslag op roerende goederen

#1 , 30 apr 2018 19:14

hallo,

ik heb een vraag.
Ik kwam vandaag thuis en keek in mijn brievenbus. In de brievenbus stak een brief van een deurwaarder voor uitvoerend beslag op roerende goederen. Ik kijk in de brief en zie dat ze alllerlei dingen hebben opgeschreven en dit zonder dat ik thuis was. Dit wil dus zeggen dat ze door mijn ruiten hebben gekeken en rond mijn huis hebben gelopen zonder mijn toestemming. Nu mijn vraag is of zij zonder mijn toestemming rond mijn huis mogen lopen en door de ruiten kijken.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 apr 2018 19:45

Je heeft nog geluk dat er geen slotenmaker bij was voor binnen te komen !

Als zij een vonnis bij hebben en dit hebben ze bij dan mogen zij u woning betreden, wanneer u geen maatregelen treft, dan zullen zij die spullen komen opladen en dan moet je ook niet aanwezig zijn, dan heeft men wel de slotenmaker bij hun, die dan ook meestal een getuige is. !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2018 19:56

Als een deurwaarder komt voor de inboedel op te schrijven is er politie bij. Niet thuis dan wordt meestal een slotenmaker opgeroepen.
Als roerende goederen door een deurwaarder worden opgeschreven betekent daarom niet dat ze binnenkort worden opgeladen. In vele gevallen is dit om verjaring te stuiten.
In vele gevallen is de kostprijs voor het opladen groter dan de waarde van de inboedel.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 apr 2018 20:07

In vele gevallen is de kostprijs voor het opladen groter dan de waarde van de inboedel.
Maar dat tekort en het werk van, de DW komt bij op UW REKENING

pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2018 20:47

Inderdaad: Probeer maar eens een kei het vel af te doen. In mijn omgeving zie ik hier veel personen die dakloos zijn en maken zich geen zorgen over hun schulden. De deurwaarder wil hun inboedel niet eens en de stad brengt die dan maar naar het containerpark. Ze krijgen ieder week 50 euro leefgeld van hun bewindvoerder waarvan ze het meeste uitgeven aan roken, drank en drugs. Gratis nachtopvang is alleen in de winter welkom. Andere laten zich opnemen in een instelling. Hoeveel schulden ze hebben weten ze niet eens en het kan hun geen barst schelen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 01 mei 2018 08:54

@pluspower : off-topic.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”