Conclusies neerleggen

Peterke19
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Conclusies neerleggen

#1 , 27 mar 2018 13:52

Hallo,
Ik heb als huurder een dispuut in een huurzaak over syndicus kosten, maar waar ik zelf eiser ben. Het gaat om een procedure in korte debatten art. 735. Eerst leek het een tamelijk eenvoudige zaak, maar er is toch wat discussie over en de zaak is ondertussen al 2 keer opnieuw voorgekomen. Nu komt het een vierde en vermoedelijk een laatste keer voor. Ik zou eigenlijk graag een conclusie maken, gewoon om alle argumenten nog eens heel gestructureerd samen te vatten, want ik heb ook de indruk dat er op de zitting zelf niet zo veel tijd wordt gegeven om alles in detail te bespreken. Er zitten ook enkele documenten bijgehecht om de argumentatie te staven.
Mag ik dit op de zitting zelf afgeven aan de vrederechter ? Als ik ga zoeken in documentatie over procesrecht zou dit toegelaten zijn in een procedure van korte debatten (zie bv art. 735 §3 ?) en moet het dus niet eerst naar tegenpartij worden gestuurd of 15 dagen op voorhand ingediend op de griffie.
Zou iemand dit kunnen bevestigen ?
Bedankt op voorhand !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2018 14:45

U moet de conclusies in ieder geval aan de tegenpartij overmaken vooraleer ze ter griffie neer te leggen of aan de vrederechter af te geven. Als u dat pas op de zitting doet kan de tegenpartij om uitstel vragen. Ook al werden er geen conclusietermijnen bepaald, dan nog kan de rechter de conclusies uit de debatten weren als hij vindt dat er sprake is van een deloyale procesvoering.

Peterke19
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2018 14:54

OK Bedankt !

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”