protocol

JAN NIVELLE
Topic Starter
Berichten: 19

protocol

#1 , 24 mar 2018 14:52

Ik heb 'n probleem om 'n advocaat te betalen. Heb reeds 18 kantoren gevraagd, geen enkele advocaat wil een andere voor het gerecht ( persoonlijk) aanpakken. De rechter vraagt mij dus 'n advocaat te zoeken, maar vind er geen ! Zelfs de stafhouder wil er mij geen toewijzen, antwoordt niet eens op m'n vraag !
Volgende zitting -Ik hou er aan vast een advocaat te hebben . . . . !
Wat is het vervolg van die procedure ?
Ik kan toch niet vervolgd of veroordeeld worden, zonder dat ik mij heb kunnen (laten) verdedigen ???

Met dank,

Jan Nivelle,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 mar 2018 17:01

Waarom wil geen enkele advocaat uw zaak verdedigen?

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 24 mar 2018 22:39

Ofwel is je inkomen laag genoeg om een pro-deo te krijgen ofwel zal je geld moeten vrijmaken om een advocaat te betalen. Een advocaat wordt nooit toegewezen door een stafhouder en het staat elke advocaat vrij u als klant te aanvaarden of niet. Dat geldt ook voor een pro-deo. Als je een topadvocaat wil zal je een tophonorarium moeten ophoesten.

Bekijk uw zaak met ratio: als je geen kans maakt om te winnen rek dan de procedure niet en neem verlies ev. via een dading (onderlinge overeenkomst) als dit mogelijk is.

Als een advocaat je dossier wil bekijken vraag dan wat uw kansen zijn en wat de te volgen juridische stappen zijn. Vraag niet of je gelijk hebt; daar oordeelt de rechter over.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 mar 2018 10:07

I geen enkele advocaat wil een andere voor het gerecht ( persoonlijk) aanpakken.
Als ik hier goed lees, wil TS een advokaat voor de rechtbank dagen, en het is daarom dat ze geen eigen advokaat kan vinden. Niemand wil een collega beschuldigen.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2018 15:13

Bijna dagelijks worden voor onze rechtbanken processen gevoerd tegen advocaten. En die partijen vinden wel een advocaat om tegen een advocaat te procederen.
Het feit dat tegen een advocaat moet geprocedeerd worden is vermoedelijk niet de reden waarom TS geen advocaat vindt. Zeker niet als hij een advocaat neemt van een andere balie.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”