Juridische fouten in vonnis hoger beroep

Vanessav
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Juridische fouten in vonnis hoger beroep

#1 , 16 mar 2018 21:28

Na 100% gewonnen te hebben in eerste aanleg, heeft verweerder beroep getekend tegen dit vonnis.
In beroep net vonnis gekregen, vonnis negatief, zaak verloren, alle kosten op mijn nek, stelt mijn advocaat vast dat er zeer veel juridische fouten betreft het recht in het vonnis staan en dat hier onrechtvaardig werd gehandeld. Hij raad cassatie aan maar dit is voor mij financieel onhaalbaar.
Mijn vragen :
1- cassatie aantekenen = super duur
-> kan een VOF (commanditaire vennotschap) een pro deo advocaat krijgen om gedeeltelijk de cassatiekost te dragen.
2- is er een andere manier om aan te tonen dat de rechter niet rechtvaardig zijn uitspraak heeft gedaan, af te leiden uit de verschillende fouten
In het vonnis? Kan ik hier ergens klacht neerleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2018 21:54

ven­noot­schappen kunnen nooit beroep doen op een een pro-Deoadvocaat, dus ook niet als zij al een paar jaar verlies hebben geleden, de gemeenschap moet nu toch geen advocaten betalen voor vennootschappen zeker.

Ik denk niet dat je ergens anders dan cassatie kan je nood kan klagen daar dit al in beroep is geweest.
of cassatie duur is ??? weet ik niet nooit zo ver geweest, maar er zijn maar beperkt aantal advocaten die daar mogen pleiten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 16 mar 2018 23:48

Persoonlijk zou ik het vonnis en het arrest nog eens laten lezen door een andere advocaat.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”