Kosten gerechtsdeurwaarder

Sandra Z
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten gerechtsdeurwaarder

#1 , 15 mar 2018 17:13

Mijn advocaat heeft een gerechtsdeurwaarder aangesteld Om een schuld op te eisen die iemand mij nog moest. Die persoon betaalt af met 125 euro per maand. Ondertussen heeft die persoon al 3000 euro gestort aan de deurwaarder en heb ik van de deurwaarder 1811,.. Euro ontvangen. Mijn advocaat beweert dat het de kosten zijn voor de gerechtsdeurwaarder alsook zijn inningsrecht die ervan afgetrokken zijn. Ik begrijp dat wel, maar bijna 1200 euro op 3000 euro inhouden, is dat niet immens veel? Ik heb tevens al een rekening gekregen van de heer gerechtsdeurwaarder van 304,69 euro. Omdat de schuldenaar de 1ste keer dat de deurwaarder bij hem aan de deur kwam, de schuld betwistte.
Ik kan die vraag niet meer aan mijn advocaat stellen daar ik hem heb moeten laten gaan omdat ik hem niet meer kon betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2018 17:24

Een deurwaarder inschakelen is zeer duur voor diegene die hem moet betalen, en ja er komt zeer veel inningsrecht bij als je dit via de deurwaarder laat doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.


Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 mar 2018 08:58

Is geen inkomen voor GDW maar meestal kosten af te rekenen aan de Staat.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... fb3zyIEZOM
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 9e5S7MwqZ1

Het gaat hier wel over een afbetaling plan, en de deurwaarder mag ining geld rekenen, dit is minstens 25€ per betaling er zijn er zelfs die een pak meer rekenen, de deurwaarder moet ook zijn personeel rekenen om dit allemaal van die afbetalingen bij te houden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”