Conclusie

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Conclusie

#1 , 13 mar 2018 20:57

Beste,
Ik werd gedagvaard om op 22 februari voor het gerecht te verschijnen ivm de schoolkeuze voor mijn dochtertje.
Ik had tegen die datum al een eerste conclusie gemaakt om de punten die de tegenpartij (haar papa en zijn advocaat) aanhaalde te weerleggen. Die gaf ik toen ook af op 22 februari aan de tegenpartij en de griffie.
Er werd afgesproken dat we op 15 maart terug moesten verschijnen voor de rechtbank en dat ik toch enkele dagen voor de zitting de conclusie van de tegenpartij ontvangen moest hebben. Nu ontving ik vandaag (dinsdag avond, de zitting is donderdag) nog steeds geen conclusie en een bericht van zijn advocaat dat de conclusie nog steeds niet klaar is.
Als ik deze voor de zitting van donderdag nog steeds niet gekregen heb, kan ik dan vragen om de conclusie van de tegenpartij te weren?
Of zijn er andere dingen die ik kan doen? Want uiteindelijk komt hij zijn woord niet na.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 13 mar 2018 21:09

Kans dat hij ze woensdag voor 24 uur in uw bus komt steken.

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2018 21:32

Maar dan dient hij die toch nog te laattijdig in en bemoeilijkt hij de procedure... of ben ik hier verkeerd? Zo schaadt hij toch ook mijn rechten? Want er was gezegd (en vermoedelijk heeft de griffier hier ook nota van genomen) dat ik de conclusie enkele dagen ervoor moest ontvangen.

Alvast bedankt voor het antwoorden Franciscus

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2018 22:26

U kan vragen de conclusie uit de debatten te weren wegens deloyale procesvoering, en als de rechtbank dit niet wil, de zaak te laten uitstellen om u toe te laten op die conclusie te antwoorden.

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 mar 2018 08:07

Dus als ik het goed begrijp kan ik niet EN de conclusie laten weren en nog mijn recht op 'het laatste' woord houden.
ik heb tot nog toe enkel mijn eerste conclusie kunnen geven aan de rechtbank.
dan had hij de tijd om hierop te antwoorden, wat hij niet op tijd gedaan heeft.
wat denken jullie dat ik het beste kan doen... vragen om de conclusie te laten weren of uitstel vragen om op de conclusie te antwoorden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”