Dagvaarden zonder ondernemingsnummer

JamesB
Topic Starter
Berichten: 17

Dagvaarden zonder ondernemingsnummer

#1 , 08 mar 2018 14:10

Hallo allemaal.
In november 2017 factureerde ik diensten aan een bedrijf. Er ontstond discussie over en weer, en ik stelde hen aangetekend in gebreke in december 2017, ook mijn advocaat contacteerde hen.
Tot op heden zijn alle pogingen tot minnelijke schikking vruchteloos gebleven.
Ik gaf mijn advocaat opdracht om dan maar te dagvaarden.
Echter, per 1 januari heb ik mijn activiteit stopgezet, en heb ik nu dus geen ondernemingsnummer meer.
Mijn advocaat zegt mij nu dat ik hen niet kan dagvaarden, en dat mijn factuur dus eigenlijk 'kwijtgescholden' is.
Dit lijkt mij zo onwaarschijnlijk, maar ik kijk nergens van op.

Kan iemand hier wat toelichten / tips geven?
alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 08 mar 2018 14:32

Moeilijk te begrijpen.

Mijns inziens is het perfect mogelijk dat u geen activiteiten meer hebt, maar dat u toch nog altijd schuldeiser blijft voor wat u vroeger factureerde?

ik denk niet dat u de BTW op nieuwe facturen van uw advocaat nog kan recupereren, maar dat heeft dan niets te maken met uw vordering op dat bedrijf.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2018 14:53

Als dit een vennootschap was en die is vereffend dan is dit zeker juist, zelf persoonlijk mee gemaakt voor de rechtbank, maar als je een één man zaak is dan heb ik mijn twijfels dat je dit niet meer zou kunnen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mar 2018 15:20

Als dit geen vennootschap is, is het standpunt van uw advocaat volledig onbegrijpelijk.
Het feit dat u stopt met uw handel ontneemt u natuurlijk niet het recht om de bestaande schulden alsnog in te vorderen.

JamesB
Topic Starter
Berichten: 17

#5 , 08 mar 2018 16:23

Ter verduidelijking: het gaat hier dus wel degelijk over een eenmanszaak, dus natuurlijk persoon.

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 08 mar 2018 17:19

Tenzij ik mij erg vergis, bestaat u nog steeds als natuurlijk persoon. De vordering is dus nog niet verloren.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”