Som toegewezen in zaak, hoe krijg ik die?

mk-ultra
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Som toegewezen in zaak, hoe krijg ik die?

#1 , 08 mar 2018 09:43

Hallo,

Begin dit jaar stelde ik me burgerlijke partij (zonder advocaat) in een zaak. Mijn laptop was gestolen, de daders gearresteerd.
Onlangs ben ik het vonnis gaan inkijken op de correctionele griffie, daarin staat dat ik recht heb op een deel van het verbeurdverklaarde bedrag dat in bezit was van de daders op het moment van de arrestatie.
Ik heb aan de mensen van de griffie gevraagd hoe dit bedrag te verkrijgen. Zij zeiden mij dit te regelen met de advocaat van de tegenpartij. Die heb ik dan maar aangeschreven. De advocaat repliceerde echter dat hij dat de dader geen cliënt meer van hem is. (de man zit immers in de cel)

Heeft iemand een idee welke procedure ik hoor te volgen om aan het bedrag te komen dat me toegewezen is?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 08 mar 2018 12:13

Heb in het verleden ook zo'n vonnis/geval gehad. Is al wat uit mijn geheugen, maar...
Het geld was toen na de inbeslagname bij een overheidsdienst bewaard. Mogelijks was dat het COIV.
Ik dacht dat dit ook in het vonnis stond...
Heb die dienst toen een email of brief gestuurd en na enkele paperassen is het geld toen door die overheidsdienst op mijn rekening gestort.
Waarom je dus bij die advocaat moet zijn, begrijp ik niet...de OVERHEID heeft het toch in beslag genomen...

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 08 mar 2018 12:18

vonnis laten betekenen via deurwaarder aan de veroordeelde

kosten van de betekening zal u zelf eerst moeten voorschieten maar worden rechtstreeks verhaald op de veroordeelde

Reclame

lucas123
Berichten: 483

#4 , 08 mar 2018 15:03

Is dat dan niet enkel nodig als de TS geld wil van de veroordeelde....maar is het nu niet reeds door de overheid aangeslagen...
Ik heb nooit iets laten betekenen aan de veroordeelden in mijn geval....alleen contact gehad met de juiste overheidsdienst en hun het vonnis voorgelegd...

mk-ultra
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2018 15:52

Harterlijk dank voor de info. Morgen neem ik contact op met het COIV. Hopelijk lukt het zo.

Prettige dag nog :)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”