Mijn oude vennoot is weer onterecht in beroep gegaan

Nick80
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Mijn oude vennoot is weer onterecht in beroep gegaan

#1 , 28 feb 2018 11:30

Hoi allemaal,

Ik heb een vennootschap (commV) en heb in de tijd een meisje vennoot gemaakt in de vennootschap ( hebben een vaste uitkering afgesproken die herzienbaar was vanaf ze meer verdient dan ze mij koste, heb haar sociale bijdrage betaald en bedrijfsvoorheffing)
Nu in december 2016 is onze samenwerking tot een eind gekomen aangezien ze niets meer deed in de winkel.
Haar ontslag: 22.12.2016
eerste aanklacht: 28.11.2016 waarin ze stelt dat ze werkneemster was ipv. medewerkend vennoot. (deze aanklacht is gewonnen)
Tweede aanklacht: 20.02.2017 waarin ze mij direct voor de rechtbank daagt (geen consiliatie mogelijk) en waarin ze een ruime som vraagt voor een rechtzetting loon, ontslag, vakantiegeld,... kortom zoveel ze maar kan. dit proces hebben we ondertussen ook gewonnen. dit weten we sinds januari dit jaar.

Dit gaat uitertaard gepaard met veel stress en veel geld.
zij verdient zogezegd heel weinig en maakt gebruikt van een zekere reductie om haar advokaat te betalen, en als ik win zal het dan ook moeilijk worden om mijn geld te recupereren?
Zij heeft al meer dan 5 zaken gestart met dezelfde achtergrond tegen anderen...
en ze is nu net terug in beroep gegaan tegen de beslissing van rechter. dus weer een jaar van stress.

Wat kan ik doen dat ze stopt om ons lastig te vallen? kan ik emotionee schade aanvragen? smaad en eerroof?

Alleszinds hartelijk dank voor de hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 28 feb 2018 21:25

Volgens u onterecht doch volgens haar terecht. Ze heeft het recht alle rechtsmiddelen uit te putten. Er worden heel wat processen gevoerd rond schijnzelfstandigheid om ontslagvergoedingen uit de brand te slepen. Vraag uw advocaat advies of een tegenzaak wegens tergend en roekeloos beding een optie is. Ws niet zolang de procedures lopen (antwoord onder voorbehoud). Sterk punt is dat je al 2 keer won maar buiten rechtplegingsvergoedingen zal je de kosten moeten dragen.

Franciscus
Berichten: 38595

#3 , 28 feb 2018 21:57

Nu al 5 zaken tegen anderen... zelfde systeem..... kan zeker ook 'terloops' gemeld worden dor uw advocaat ter zitting.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2018 22:03

Het is misschien iemand die al 5 keer hier om inlichtingen geweest is, om te vragen hoe ze haar ex werkgever(?) geld uit zijn zakken kan hallen. :lol:

Want zulke vragen zijn hier schering en inslag.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Nick80
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mar 2018 18:36

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Ik ga zeker vragen of tergend en roekeloos beding een optie is. maar wss als de zaak loopt wordt dit moeilijk.

Kan ze als ze nu nog eens verliestnog eens beroep doen? zou er graag vanaf zijn...

Van die 5 zaken is er altijd een gulden middenweg gebruikt voor zover ik weet, dat is wat ze ons tegen het einde van haar loopbaan bij ons heeft verteld. een consiliatie in haar voordeel uiteraard.
Nu hier is geen consiliatie mogelijk aangezien ze me geen mogelijkheid heeft gegeven in het 2e proces. (geen onderleg tussen advokaten, direct voor de rechter) en heb hier uiteraard ook geen zin meer in.

kan justitie niet een geschiedenis nagaan van zon personen? er moet toch ergens een systeem bestaan dat mensen die profiteren van zon wegen om geld te verdienen tegen te houden? dit is een heel oneerlijke manier van handelen... toch? ik weet alleszinds dat ik recht in mijn schoenen sta, maar het doet wel veel leed aan mezelf en mijn entourage om in de rug gestoken te worden door een vroegere goede vriendin.

Nick80
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 mar 2018 16:58

bestaat er een termijn om beroep te gaan?
Het vonnis was 10 .02.18
heeft zij ongelimiteerde tijd om in beroep te gaan?

Mvg.

Nick

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”