foute datum proces verbaal

wimpertje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

foute datum proces verbaal

#1 , 23 feb 2018 13:30

Dag allemaal
heeft iemand ervaring (kennis) ivm de software die wordt gebruikt om pv's aan te maken.
Welke digitale processen houden de chronologie bij van het verloop (het opstarten/bewerken/afsluiten) van een PV.
Wij hebben hier een PV waarvan de startdatum groter is dan de datum van afsluiting.
Kunnen deze data vrij worden bepaald/gewijzigd of worden deze automatisch door het systeem voorzien.
Het zelfde ivm pv nummers. Kan een pv van 5 mei 2016 een lager pv nummer hebben dan een pv van 25 april (enkele weken vroeger)? Worden deze nummers niet automatisch gegenereerd door het systeem? (zelfde dienst, zelfde verbalisant, dus zelfde computersysteem)

PV 4361/2016 - startdatum 05/05/2016 - afsluitdatum 05/05/2016 : met "bijlage 1 aan PV 4362/2016" - digitaal
-> verslag van feiten op 05/05/2016
PV 4362/2016 - startdatum 25/04/2016 - afsluitdatum 18/04/2016 : met "bijlage 1 aan PV 4362/2016" - handgeschreven
-> verslag van feiten op 18/04/2016

Er wordt gesteld dat pv 4362 een verslag heeft van de feiten van 25/04 (terwijl de feiten zich op 18/04 hebben afgespeeld, de beklaagde heeft een alibi voor 18/04 maar niet voor 25/04).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 feb 2018 13:38

Voor zover ik weet moet een PV nummer uniek zijn, en is dit de enige voorwaarde.

Verder: dat startdatum en afsluitdatum per vergissing omgewisseld werden, is niet voldoenden om een PV te seponeren. In het laatste geval is dit hoogst waarschijnlijk het geval, aangezien de feiten op 18/4 hebben plaatsgevonden. Als u echter een valide "alibi" hebt voor 18/4 kan u dat wel proberen uitspelen.

Maar politierechters zijn héél erg "allergisch" voor het uitspelen van "procedurefouten" in dit soort zaken. Trek dus de kaart van het alibi, niet die van de procedurefout!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”