Schadevergoeding

wubbalubbadubdub
Topic Starter
Berichten: 1

Schadevergoeding

#1 , 23 feb 2018 11:42

Beste forumleden,

In november 2015 ben ik slachtoffer geworden van opzettelijk geweld tijdens een zaalvoetbalwedstrijd.
Aangezien ik geen rechtsbijstand had, heb ik alles op eigen houtje gedaan.

- Burgerlijke partij gesteld
- Naar de gerechtsdokter geweest
- Nota burgerlijke partij opgesteld
- Etcetera

Nu in januari 2018, eindelijk, nadat de zaak meerdere malen werd uitgesteld, heb ik recht op een mooie schadevergoeding.
Echter zijn de 2 beklaagden alsook veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf.

Enkele vraagjes...

Welke stappen moet ik ondernemen om mijn schadevergoeding te bemachtigen.
En wat als ze niet kunnen betalen? (Gerechtsdeurwaarder aanstellen? Is dit voor eigen rekening?)
Wanneer kan ik beroep doen op het slachtofferfonds? (Dit moet binnen de 3 jaar na de feiten?)
En hoeveel procent bedraagt de tegemoetkoming van m'n schadevergoeding via het slachtofferfonds?

Zou ik beter afwachten tot ze terug vrij zijn? En dan hopen dat ze binnen de 10 jaar na de feiten, alvorens ze verjaard zijn, de schadevergoeding ophoesten?


Mvg,


Wubbalubbadubdub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 feb 2018 19:30

u zal het vonnis moeten betekenen via een deurwaarder aan de tegenpartij, de kosten hiervan dient u zelf voor te schieten

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”