Eerste advies van Brugse advocaat

MILSA
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Eerste advies van Brugse advocaat

#1 , 19 feb 2018 14:24

Een vonnis (na meer dan 10 jaar) van het vredegerecht 3de K. Brugge is niet correct, en oneerlijk. (Partij van Knokke, adv. van Knokke en vervangende rechter van Knokke !) Dus ik voor een eerste advies naar een adv. regio "St. Michiels Brugge" op aanraden van een kennis. Het oorspronkelijk bedrag bedraagt een 1400 euro anno' 2006'.

Het is al vlug duidelijk dat de kosten voor beroep vlug ~ €4000,- zullen bedragen, en dan moet de rechter mij nog volgen dat er tijdens de uitvoering van de werken een mondeling akkoord is gesloten voor het uitvoeren van bijkomende werken, en het uitslitsen van de factuur in uitgevoerde werken datum plaatsing ( xy-03-2006) volgens eerste offerte en nog uit te voeren werken na bevestiging nieuwe bijkomende offerte. Uitspraak was "Klant moet niets (€0,0) betalen en ik mag nog de adv. kosten,ect ... (expert die alles perfect uitgevoerd vond en ook instemde met de voorgestelde bijkomende werken. Nov. 2006) betalen.

Dus word er besloten om deze zaak te STOPPEN. Ik heb niets ontvangen van de adv., ik heb niets getekend bij deze advocaat, ik heb hem geen mondelinge opdracht gegeven om het geen we besproken hadden uit te schrijven, gewoon afscheid genomen. Tijdens het gesprekken had ik de voorlopige vonnissen en het def. vonnis bij, maar de advocaat had ook graag de dagvaarding gezien en deze zat tussen al de papieren in mijn auto 'in een curverbakje'. Ik dit curverbakje uit de wagen gehaald en de advocaat de gevraagde dagvaarding getoond.

Bij het afscheid nemen na +/- 75 min. nam ik mijn papieren terug mee, maar verhad ik de 'curverbox' . Een twee dagen later krijg ik van deze advocaat een uitgeschreven verhaal, het geen dat bij het adviserend gesprek was besproken, en de volgende dag het zelfde per post, en een factuur van €745,- plus prestatie staat openen dossier, sluiten dossier, gebruik bureau, e-mails, post brief, ect... .

Ik had niet gevraagd om ons gesprek uit te schrijven, ik had zelfs geen E-mail adres opgegeven, en zeker niets getekend of ontvangen .

Aangetekend reageer ik op de factuur dat ik bereid ben om te betalen voor het adviserend gesprek maar geen bedrag dat 7 maal boven het normaal tarief licht.

Een 2 maand later sta ik terug voor het vredegerecht te Brugge 4de kamer tegen een andere adv. (collega) van kantoor "R & V" uit Brugge". En deze vrederechter keurt deze factuur goed, " De E-mail, prestatie staat verantwoord de factuur". Nu reeds met kosten ~€1500,- VOOR EEN EERST ADVIES ! Is dit normaal en wat kan ik NU ondernemen, het licht er toch vingers dik op dat dit bedrog en doorgestoken kaart is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2018 16:28

De vordering van de advocaat is lager dan 1.860 euro. Dan is geen beroep mogelijk. Tenzij je een tegenvordering hebt ingesteld.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”