Verzuiming van advocate .

greetje999
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verzuiming van advocate .

#1 , 05 feb 2018 16:46

Meer dan een jaar geleden heb ik een zaak aangespannen tegen mijn huisbaas i.v.m huurwaarborg.
Mijn advocate beloofde ten stelligste dat ze de zaak ging winnen en zeker direct op de rol zetten om dan in april 2017 voor te komen.
Nu april passeerde en heel wat maanden ...ik hoorde niets meer van haar en ben ik met verschillende e-mails beginnen vragen of er vooruitgang was maar kreeg nooit geen antwoord.
Een maand of 2 geleden kwam ze een gemeenschappelijke kennis tegen en zei dat ze een bepaald document nog moest hebben vooraleer ze er kon aan beginnen. Deze mensen hebben daar geen vooreerst geen zaken mee en waarom dit niet rechtstreeks aan mij vragen, zij moet zich toch houden aan een deontologische code, heb wel het gevraagde opgestuurd want het bleef maar aanslepen.
Enkele dagen geleden heeft ze mij een mail gestuurd dat ze de zaak niet aanneemt omdat ze toch gaat verliezen.
Mijn vraag is : kan zij dit zomaar doen...is dit wettelijk . mijn betaling heeft wel aangenomen

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2018 19:47

Ze heeft wel werk voor je gedaan en dit moet betaald worden, opzoeken of je kan winnen of niet kan winnen is ook werken en dit moet nu éénmaal betaald worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#3 , 06 feb 2018 08:45

De vraag is waarvoor je hebt betaald: voor het eerste consult of een provisie? In het laatste geval kan je argumenteren dat de advocate in kwestie een middelenverbintenis is aangegaan en dus verplicht is om zich in te spannen voor uw zaak.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

greetje999
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2018 20:19

Ze heeft helemaal niets gedaan dan mij meer dan een jaar aan het lijntje gehouden en 1 mail gestuurd eentje dat ze dag 1 ook al kon sturen want de situatie was niet veranderd .

greetje999
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2018 20:21

En was een provisie

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 07 feb 2018 11:13

U kan klacht indienen bij haar stafhouder.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”