Deposito- en Consignatiekas achterstallige huurgelden en kosten

8evrm
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Deposito- en Consignatiekas achterstallige huurgelden en kosten

#1 , 02 feb 2018 21:35

Hallo iedereen,

Ik heb mijn rechtszaak tegen mijn huurder gewonnen. Al zijn vorderingen werden verworpen. Zij werden veroordeeld tot betalen van + 6.000 EUR + RPV, gerechtskosten en gerechtelijke intresten.

Ik heb reeds het vonnis laten betekenen, en de advocaat van de tegenpartij heeft hoger beroep aangekondigd. Het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad. Maar zij wilt geen betaling uitvoeren, ze zegt dat alle bedragen bij de DC zullen betaald worden. Dit kan toch niet zomaar?! WAT VOOR NUT HEEFT DIE UITVOERBAARHEID BIJ VOORRAAD DAN?

De vrederechter heeft veel gezegd in zijn beoordeling maar o.a.:

"Ook de betwisting dat nergens uit blijkt dat de huur contractueel een aanvang nam op 1 april 2015, gaat regelrecht in tegen de inhoud van de huurovereenkomst, meer bepaald artikel 3."

"Noch inhoudelijk, noch cijfermatig voert partij X enige betwisting omtrent zijn gehoudenheid tot betaling terzake"

"De huurovereenkomst is noch absoluut, noch relatief nietig. De eis in betaling van de huurgelden is dan ook gegrond"


De huurder betaalt enkel de handelshuur, maar de huur van de mondelinge overeenkomst betaalt hij niet.
Iemand raad wat hiertegen kan ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”