Koninklijk besluit in staadsblad

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

Koninklijk besluit in staadsblad

#1 , 31 jan 2018 11:51

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af of er iemand mij kon vertellen hoe je in hemelsnaam een opzoeking kan doen of een besluit al in het staadsblad is verschenen. Er is een besluit in december voorgelegd wat nu dus zou gepubliceerd worden maar ik weet niet wanneer... het betreft een wijziging op Artikel 51, §1, alinea 3, 1°van het KB van 25.11.1991.

Hoe zoek ik dit op? En weet er iemand hoe lang het gemiddeld duurt voor zoiets gepubliceerd Wordt?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2018 14:49

Vermoedelijk is het nog niet gepubliceerd. Wat je kan doen:

Op de website van het Staatsblad bij 'nieuwe opzoeking' in het vakje bij 'exacte zinsnede" invullen: tot wijziging van het koninklijk besluit van 25 november 1991

Op de website http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm het KB van 25/11/1991 opzoeken en zien of de wijziging aan art. 51 al vermeld wordt. Dat gebeurt met enige vertraging.

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#3 , 02 feb 2018 10:54

Aa super bedankt!
Daar komen geen melding ofzo van die je kan instellen?

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 02 feb 2018 15:54

Ga naar :25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering.
“Art.51.Inwerkingtreding : 01-08-2000> § 1. De werknemer die werkloos is of wordt wegens omstandigheden afhankelijk van zijn wil kan uitgesloten worden van het genot van de uitkeringen overeenkomstig de artikelen 52 tot 54.Onder " werkloosheid wegens omstandigheden afhankelijk van de wil van de werknemer " wordt verstaan :...”(NOTA : Raadpleging van vroegere versies vanaf 10-06-1992 en tekstbijwerking tot 06-11-2017) \l "modification"

Hieraan zijn geen recente wijzigingen aangebracht.
U kan uw vraag ook stellen aan de minister van arbeid.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 06 feb 2018 13:29

Zie in Belgisch Staatsblad van 05 feb 2018:
15 JANUARI 2018. - Wet houdende diverse bepalingen inzake werk :
“Art. 9. - In artikel 51 van de wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten, laatstelijk gewijzigd bij de wet van 26 december 2013, worden de volgende wijzigingen aangebracht :1° in paragraaf 1 wordt het laatste lid aangevuld met een bepaling onder 3°, luidende :"3° De verbintenis van de werkgever om de bepalingen van artikel 30quinquies, tweede lid, na te leven.";2° in paragraaf 2 wordt het derde lid aangevuld met een bepaling onder 4°, luidende :"4° De verbintenis van de werkgever om de bepalingen van artikel 30quinquies, tweede lid, na te leven.";3° in paragraaf 2, vierde lid, worden de woorden "en 3°" vervangen door de woorden ", 3° en 4°".
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#6 , 06 feb 2018 15:31

@jdemoor, bedankt voor de verduidelijking.
De huidige(?) wetgeving stelt dat men na het zelf geven van ontslag minstens 4 weken een arbeidsovereenkomst moet vervullen bij een andere werkgever alvorens in aanmerking te kunnen komen voor een werkloosheidsuitkering.
Nu is daar in december een wijziging op gemaakt naar 13 weken, dit zou nog in het staadsblad moeten komen.
ik lees hier nog niets van in de teksten die u mij stuurt klopt dat of heb ik dit verkeerd geïnterpreteerd?

hoe lang kan dat ongeveer duren? Het kb dateerd van december?

j.demoor
Berichten: 10360

#7 , 10 feb 2018 11:42

18 JANUARI 2018. - Koninklijk besluit tot wijziging van de artikelen 51, 52, 52bis, 54 en 153 van het koninklijk besluit van 25 november 1991 houdende de werkloosheidsreglementering (Belgisch Staatsblad 09Feb2018)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

j.demoor
Berichten: 10360

#8 , 10 feb 2018 11:51

Ga naar:18 JANUARI 2018. - Koninklijk besluit tot wijziging van de artikelen 51, 52, 52bis, 54 en 153 van het koninklijk besluit van 25 november 1991 houdende de werkloosheidsreglementering (Belgisch Staatsblad 09Feb2018)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#9 , 12 feb 2018 11:58

Ok dan is het aangepast geweest, bedankt!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”