Te hoge advocaatkosten en misbruiken

Salamander
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Te hoge advocaatkosten en misbruiken

#1 , 15 jan 2018 23:33

In verband met moeilijkheden bij erfenis, hebben we met drie een advocaat onder de arm genomen! Er werd afgesproken de factuur(uren) naar één persoon te sturen! In het begin was dit ca 700 Euro voor één maand! ondertussen vragen ze al 2200 à 2500 Euro per maand! Ja per maand! We zijn nu al gezamenlijk een 35.000 Euro aan advocaatkosten kwijt op 2 jaar tijd. We zijn nog maar zo ver dat de inboedel is verdeeld, doordat steeds die ene partij dwars blijft liggen! Nu moet de verkoop van de onroerende goederen nog gebeuren! Eens dit is gebeurt worden de gelden geblokkeerd en dan begint de discussie pas! Zal waarschijnlijk nog wel enkele jaren aan slepen.
Ik heb zo een vermoeden dat onze advocaat niet voor één zaak telt; maar wel voor drie! Momenteel ben ik eruit gestapt, want dit kan ik niet betalen!
Hoe kan ik dit aankaarten? Is dit niet pure oplichting? Ja een advocaat mag tellen wat hij wilt, doch dit is wel sterk overdreven!
Anderzijds is het de dwarsliggende partij, die steeds misbruik maakt van zijn rechten, ziekte en vertrouwen!
Wie weet raad met deze problemen en hoe kan ik mijn deel en van de anderen; het best beschermen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 16 jan 2018 08:09

Een advocaat factureert normaliter zijn prestaties (uren gewerkt, kosten, brieven verstuurd, etc etc). Krijg je regelmatig een gedetailleerde factuur ?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2018 15:15

Klare duidelijke afspraken met de advocaat i.v.m. zijn kosten en ereloon.

Reclame

jef007
Berichten: 1679

#4 , 16 jan 2018 17:16

vraag de voorlopige afrekening op!

Salamander
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2018 20:15

Een advocaat factureert normaliter zijn prestaties (uren gewerkt, kosten, brieven verstuurd, etc etc). Krijg je regelmatig een gedetailleerde factuur ?
Ja, doch zonder vermelding van uren,kosten etc, enkel studie van ...... en enkel het totaal te betalen bedrag

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jan 2018 11:36

Dan kan je zeker eerst detail vragen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”