Bezoek brengen aan gevangene

artemis
Berichten: 3293

Re: Bezoek brengen aan gevangene

#16 , 29 dec 2017 14:02

Ik dacht dat de directeur ook steeds het recht heeft een bezoeker te weigeren?
Ja, staat ook in dezelfde link:
De directeur van de gevangenis kan het bezoek voorlopig weigeren als hij vreest dat er een gevaar is voor de orde en veiligheid in de gevangenis en wanneer het bezoek achter glas ontoereikend is om dit gevaar af te wenden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#17 , 29 dec 2017 15:17

Klopt er kunnen inderdaad redenen zijn om bezoek te weigeren.
PS wat bedoelt u met paspoort ... in BE hebben we een identiteitsbewijs en voor buiten de EU moet er dikwijls gebruikt gemaakt worden van een reispas.

Mogelijk beschikt u over een reispas van uw originele nationaliteit ..maar die heeft geen enkele waarde in deze procedure.
Ik vermoed niet dat u over een diplomatiek paspoort beschikt.

De aangegeven link was volgens mij duidelijk genoeg.

Hier ook eens kijken vermoedelijk hebben andere gevangenissen zelfde regeling.
http://www.thuisfront.be/informatie/21- ... -antwerpen

adizal
Topic Starter

#18 , 29 dec 2017 16:53

We zetten er hier een punt achter, want er word alleen over punten gediscussieerd waaraan voldaan is...
Er is geen enkele die mij zegt, hoe ik mijn verwantschap kan bewijzen wat uiteindelijk mijn vraag is.Artemis gaat in die richting maar...
1-Mijn trouwboekje gaat over mij, mijn vrouw, mijn kind.
2-Een attest van gezin samenstelling idem....
3-En ik woon niet samen met de gevangenen.....

Voor de Oude belg , Sorry man, ik was verkeerd, ik heb het nagekeken en inderdaad oom is 3e graad in zijlijn. Sorry nogmaals.

Reclame

LeenW
Berichten: 12827

#19 , 29 dec 2017 17:02

We zetten er hier een punt achter, want er word alleen over punten gediscussieerd waaraan voldaan is...
Er is geen enkele die mij zegt, hoe ik mijn verwantschap kan bewijzen wat uiteindelijk mijn vraag is.Artemis gaat in die richting maar...
1-Mijn trouwboekje gaat over mij, mijn vrouw, mijn kind.
2-Een attest van gezin samenstelling idem....
3-En ik woon niet samen met de gevangenen.....

Voor de Oude belg , Sorry man, ik was verkeerd, ik heb het nagekeken en inderdaad oom is 3e graad in zijlijn. Sorry nogmaals.
Ik heb op de vorige pagina reeds geantwoord:
Een kopie van beide geboorteaktes moet volgens mij voldoende zijn.

artemis
Berichten: 3293

#20 , 29 dec 2017 18:20

Maar u blijft het punt ontwijken dat u blijkbaar niet op de bezoekerslijst stond. Dan mag u nog met de beste bewijzen van verwantschap komen aandraven, dan nog geraakt u niet bij uw neef.
En zoals ik al schreef, u kan ook de procedure voor niet-familie volgen en een kopie van uw identiteitskaart naar uw neef sturen om die aan de directeur te laten bezorgen.
De precieze graad van verwantschap doet er hier verder niet veel toe. Volgens de link zijn oom en tante categorie familie.

Hebt u al eens naar de gevangenis van Vorst gebeld? Want ik heb de indruk dat procedures kunnen verschillen.
De enige keer dat ik ooit een gedetineerde bezocht was zo'n 5 jaar geleden in Antwerpen. Ik stond op de bezoekerslijst en was geen familie. Ik moest enkel wat vroeger komen om mijn identiteitskaart te laten registeren en een foto van mezelf te laten nemen. Kan natuurlijk veranderd zijn.
En vooral laten verifiëren of u nu wel of niet op de bezoekerslijst staat, wat de hamvraag blijft. Het is niet onmogelijk dat uw neef u daarin niet heeft laten opnemen, of niet op het beweerde tijdstip.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”