GAS - Bezwaar onontvankelijk wegens laattijdigheid - antwoord van stad schrijft termijn van 30 dagen voor, wet een maand

PeterParkeer
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

GAS - Bezwaar onontvankelijk wegens laattijdigheid - antwoord van stad schrijft termijn van 30 dagen voor, wet een maand

#1 , 21 dec 2017 11:58

Goedemiddag,

mijn bezwaar tegen een GAS-boete werd door de politierechtbank onontvankelijk verklaard wegens laattijdigheid. Nochtans werd het binnen een termijn van 30 dagen ingediend, zoals voorgeschreven door de sanctionerend ambtenaar in het antwoord op mijn intern bezwaarschrift.

"Indien de administratieve boete niet binnen een termijn van 30 dagen wordt betaald, kan de beslissing van de sanctionerend ambtenaar gedwongen worden uitgevoerd, tenzij u binnen deze termijn hoger beroep instelt. Het hoger beroep moet worden ingesteld door middel van een geschreven verzoekschrift bij de Politierechtbank van X"

De GAS-wetgeving zelf blijkt echter over een termijn van een maand te spreken.

Valt hier juridisch iets tegen te beginnen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 dec 2017 12:42

Je kan dan wel betalen binnen 1 maand , maar het geld moet dan ook effectief op de rekening an het GAS bedrijf staan, en net ergens onderweg zijn

Sirkii
Berichten: 5395

#3 , 21 dec 2017 12:59

Heb je een bewijs dat na verwerping van je bezwaar door de sanctionerende ambetantenaar je bezwaar binnen de 30 dagen op de politierechtbank lag?

Toch niet het recente woonerf in de Londenstaat in Apen .....

Reclame

PeterParkeer
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 dec 2017 17:34

ja, de datum van neerlegging staat in vonnis (om correct te zijn: op eerste werkdag na 30ste dag die in weekend viel).

Op vrijdag aangetekend verstuurd, maandag ingeschreven. Het probleem is dat in de wet een periode van een maand staat terwijl de tekst van de stad een termijn van 30 dagen suggereert.

PeterParkeer
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 dec 2017 17:51

een ander aspect dat ik niet goed kan vatten: enerzijds wordt mijn beroep onontvankelijk verklaard, maar anderzijds maakt het vonnis eenzijdig gebruik van de argumenten van de synthese conclusies van de tegenpartij om een uitspraak ten gronde te doen, zonder echter in te gaan op de argumenten in mijn synthese conclusie.

Bovendien werd het argument van laattijdigheid door de tegenpartij slechts aangebracht in de synthese conclusies, dus op het einde van de procedure nadat de rechtbank een conclusie kalender had opgesteld.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”