Extra onderzoekshandelingen

Tea Cher
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Extra onderzoekshandelingen

#1 , 18 dec 2017 18:50

Geachte

Ik ben verwikkeld in een juridisch proces. Aangezien ik daar totaal geen kaas van gegeten heb, hebben wij volledig vertrouw op een advocaat. Omdat wij op de duur begonnen door te hebben dat deze niet haar werk deed zoals het hoorde en we nu een nieuwe advocaat hebben, vallen er heel wat lijken uit de kast.
Nu is het kwestie, denk ik, om de opgelopen schade zoveel mogelijk te beperken.

Ik probeer enkele 'lijken' te schetsen en zou heel dankbaar zijn mocht iemand me kunnen wegwijs maken.

- Ik ben ondertussen in de fase dat de raadkamer gepasseerd is en dat ik ben doorverwezen naar de correctionele rechtbank. Mijn toenmalige advocaat meldde me eerst dat de raadkamer de zaak had geseponeerd om twee weken later me plotseling te melden dat de zaak toch werd doorverwezen omdat de burgerlijke partij erop had gestaan om de zaak te laten doorverwezen. Dit zou een recht zijn die de burgerlijke partij heeft (ontstaan na het Dutroux tijdperk). Mijn vraag om dit te staven met een document bleef altijd onbeantwoord. Mijn vraag is: klopt dit? Mijn huidige advocaat zegt dat dit niet kan en dat het de raadkamer is die me autonoom heeft doorverwezen.
- Het plan dat mijn toenmalige advocaat voorstelde was om, als de zaak voorkwam op correctioneel gebied, we zouden vragen om extra onderzoekshandelingen te vragen. Dit om mijn rechten te verdedigen en om de zaak te rekken (wat in mijn voordeel is). Nu vertelt mijn huidige advocaat me dat dit niet mogelijk meer is en dat dat moest gebeuren voor de raadkamer. Is er echt geen mogelijkheid nog extra onderzoekshandelingen te vragen?
- Mijn toenmalige advocaat heeft, toen ze hoorde, dat ik zou overstappen naar een andere advocaat blijk gegeven van een nooit geziene snelheid van werken door me te belonen met een gepeperde rekening. Zijn er mogelijkheden om deze factuur te betwisten?

Alvast héél erg bedankt om de tijd te nemen om mijn vragen te lezen!

Groeten!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding