In beslag genome voertuig gaat toch verkocht worden, ook al is er een protest procedure opgestart

Kingafric
Topic Starter
Berichten: 52

In beslag genome voertuig gaat toch verkocht worden, ook al is er een protest procedure opgestart

#1 , 14 dec 2017 19:28

Beste,

in een ander topic heb ik reeds gescheten waarom er een in beslag name was van het voertuig.

We waren het niet eens met de situatie.
De procedure die in uitvoering werd gebracht was een IOS (Inning van onbetwiste schulden) procedure. We waren net te laat om binnen de maand en 8 dagen onze protest uit te brengen.

We hebben berekend wat de kosten waren om verder te procederen en deze waren niet in verhouding met wat we trachtte te compenseren. Dus we hebben het zo gelaten.

Nu door de huidige situatie, het beslag en de verkoopstelling van het voertuig heeft mijn raadsman deze week alsnog een verzoek op tegenspraak ingediend voor de IOS procedure. Dit maakt dat IOS dient opgeschort te worden en er een uitspraak dient gevormd te worden door de rechtbank. Beslagen uit de IOS worden hiermee normaal ook opgeheven.

Doch gaat de tegenpartij toch verder met de verkoop van het in beslag genome voertuig.

Kan dit zomaar?
Wat zijn de gevolgen voor de tegenpartij indien hij iets doet wat niet wettelijk is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 16 dec 2017 13:36

beste

Waarom vraag u hier info als u blijkbaar een advocaat aanstelde die met het dossier bezig is?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 dec 2017 16:04

Beste,

in een ander topic heb ik reeds gescheten waarom er een in beslag name was van het voertuig.
Die was met andere zaken bezig :lol:

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”