Informatie Politie

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Informatie Politie

#1 , 14 dec 2017 08:22

Wat kan ik doen als politie informatie uit een gerechtelijk dossier vrijgeeft aan onbevoegden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 dec 2017 14:04

Wat kan ik doen als politie informatie uit een gerechtelijk dossier vrijgeeft aan onbevoegden
Klacht indienen bij het comité P? Mag ik vragen hoe u weet dat de politie dit gedaan heeft? Dit zou min of meer betekenen dat u ook over de informatie beschikt die geheim dient te zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 14 dec 2017 14:29

Wat bedoeld u met onbevoegden? De pers?
En over welke info gaat het. Het ene is het andere niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 dec 2017 15:26

Tom VDJ,

Als beklaagde is het toch normaal dat ik weet wat er in mijn dossier staat. De informatie is doorgegeven aan externe personen die helemaal niks met mijn dossier te maken hebben met name klanten uit mijn professionele omgeving. Hoe zijn die informatie gegeven hebben weet ik niet

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 dec 2017 15:40

Asperger,

Waarvan ik verdacht wordt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 dec 2017 16:47

Als beklaagde is het toch normaal dat ik weet wat er in mijn dossier staat.
Niet helemaal. Jij zal geen VOLLEDIGE inzage in het onderzoeksdossier van de politie hebben, om maar iets te zeggen.
De informatie is doorgegeven aan externe personen die helemaal niks met mijn dossier te maken hebben met name klanten uit mijn professionele omgeving. Hoe zijn die informatie gegeven hebben weet ik niet
Weet je wel zeker dat zij die informatie van de politie hebben? Ik ken de details niet, maar iemand kan op vele manieren aan informatie komen. Stel dat er in de zaak ook "slachtoffers" zijn, belet niets die "slachtoffers" om bepaalde informatie die enkel zij, jij en de politie weten, openbaar te maken.

Heeft iemand van die klanten letterlijk gezegd: "de politie heeft mij dit en dit verteld?" Indien ja: stap naar commité P met de informatie: "Persoon X had deze informatie over mij, en heeft me verklaard dat de politie deze informatie aan hem verstrekt had." Commité P zal dan wel eens gaan praten met Persoon X om hem te vragen van welke agent / inspecteur /... hij die bewuste info gekregen heeft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 dec 2017 20:35

Tom VDJ,

De personen die in mijn dossier zitten zijn mensen uit helemaal andere regio's. De mensen die mij betichten zijn afkomstig uit de regio Oudenaarde, Antwerpen en deze klant is uit Retie. En ik heb een paar dagen in voorhechtenis gezeten en toen bij de raadkamer heb ik mijn dossier gaan inzien

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 15 dec 2017 10:11

OK, maar da's geen antwoord op mijn vraag: als je iets wil ondernemen, zal je concreet moeten zijn: wie (desnoods welke dienst) bij de politie heeft volgens jou welke informatie gelekt aan wie en hoe ga je dit bewijzen? Als je klacht wil indienen (bijvoorbeeld bij comité P) met enkel de informatie: "Er zijn mensen die zaken uit mijn dossier weten terwijl de zaken die ze weten niet openbaar zijn." gaat er niet veel mee gebeuren vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Michel2300
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 dec 2017 10:22

Kijk de persoon die u ooit heeft ondervraagt in Arendonk is dezelfde persoon die contact heeft gehad met die klant. Omdat ik weet dat hij ook een klacht tegen mij heeft ingediend voor iets anders. Ik weet ondertussen ook heel goed dat andere personen mij proberen zwart te maken

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 15 dec 2017 16:26

Kijk de persoon die u ooit heeft ondervraagt in Arendonk is dezelfde persoon die contact heeft gehad met die klant. Omdat ik weet dat hij ook een klacht tegen mij heeft ingediend voor iets anders. Ik weet ondertussen ook heel goed dat andere personen mij proberen zwart te maken
Ik kan bovenstaande uitleg niet goed volgen. Maar mijn antwoord blijft wel hetzelfde: dien klacht in bij comité P als je denkt dat iemand van de politie informatie gelekt heeft, en probeern zoveel mogelijk concrete informatie aan te rijken.

Als je een advocaat hebt, bespreek dan met hem wat je kan doen. Hij (of zij, natuurlijk) kent de details van uw dossier (iets waar wij totaal geen zicht op hebben). Als er mensen zaken over u vertellen die niet waar zijn, kan u klacht indienen wegens laster en eerroof tegen deze personen. Ook hier zal je wel enige vorm van bewijs moeten aandragen als je echt wil dat er een zaak van gemaakt wordt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#11 , 16 dec 2017 13:34

Vraag is inderdaad ook hoe die info ergens terecht komt.
Mogelijk zijn er ook andere klanten als getuige bevraagd in je dossier en hebben die één en één samen geteld?
Bepaalde partijen (banken, notarissen...) worden soms ook in het kader van een gerechtelijk onderzoek gecontacteerd. Die weten soms al dingen vooraleer de betrokkene het zelf weet...
Het gaat dus niet steeds om informatie die ze krijgen. Maar veelal om informatie die van hen gevraagd wordt....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 dec 2017 10:10

Vraag is inderdaad ook hoe die info ergens terecht komt.
Mogelijk zijn er ook andere klanten als getuige bevraagd in je dossier en hebben die één en één samen geteld?
Zo denk ik er ook over. Het is niet omdat iemand iets over je weet dat je liever niet zou hebben dat die persoon weet, dat het noodzakelijkerwijs gelekt is door de politie. Mensen kunnen ook zelf conclusies trekken uit de beetjes informatie die ze hebben. Die conclusies kunnen dan eventueel juist zijn, maar dit betekent daarom niet dat er gelekt is.

Maar wij weten hier dus véél te weinig over de zaak om daar iets zinvols over te kunnen zeggen. De advocaat van de TS zal mogelijk een beter zicht hebben hierop...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”