Deurwaarder vraag?

brokkevan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder vraag?

#1 , 08 dec 2017 00:23

MOET ik een deurwaarder binnenlaten? Gaat om een afleveren van dagvaarding voor de familierechtbank die ondertekend moet worden. We weten da ie terugkomt want de zitting was uitgesteld. Hij heeft mij zo geintimideerd dat ik hem echt niet binnen wil laten en de politie er bij zal halen als er geen keuze is. Politie is bekend met hele verhaal, loopt nu net onder een jaar en de laatste 6 maanden zijn ze een beetje kind aan huis geworden :-( Heb deze vraag al aan 5 agenten gesteld deze week en geen kan me een duidelijk antwoord geven.
Ik ben verder wel bereid om de dagvaarding te ondertekenen via het raam. Gaat me puur erom dat ik die intimiderende engerd in niet mijn huis wil. Is het misschien zelfs mogelijk om de dagvaarding in persoon op te halen bij de rechtbank als alternatief? Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 08 dec 2017 01:14

U kan de dagvaarding aan uw voordeur ontvangen - zorg wel dat u uw identiteitskaart bij hebt bij het afgeven.
http://www.elfri.be/wat-de-betekening
Kan zijn dat de GDW een PV zal opstellen van uw weigering.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 dec 2017 09:34

In het ander geval als een deurwaarder komt om bv iets op te schrijven in verband met beslag, dan doet de deurwaarder meestal beroep op de politie en slotenmaker die ook als getuige fungeert , dan heeft die deurwaarder een brief bij van de beslagrechter waarin staat, dat hij recht heeft om alle deuren, en alle kassen en ook alle schuiven de openen, en dat de eigenaar niet aanwezig moet zijn !

Je moet toch oppassen met een deurwaarder!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 08 dec 2017 14:33

Laat hem de papieren gewoon in je brievenbus steken. Perfect legaal.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 08 dec 2017 18:45

Als je niet thuis bent steekt hier brief dat je de dagvaarding kan afhalen op zijn kantoor.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”