Dagvaarding niet willen onderteken

The Chaser
Topic Starter
Berichten: 63

Dagvaarding niet willen onderteken

#1 , 20 nov 2017 00:52

Wat houd dit in als een deurwaarder de gedagvaard meedeelde dat hij gedagvaard is en die niet wou tekenen voor ontvangst van de dagvaarding?

Hoe zal of kan dit geïnterpreteerd worden?

Net als dat hij mijn, en mijn advocaat diens aangetekende schrijven weigerd op te halen.

Hoe kan en zal dit geïnterpreteerd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2017 01:02

Deurwaarder zal dat noteren. Heeft geen invloed op verdere verloop.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

The Chaser
Topic Starter
Berichten: 63

#3 , 20 nov 2017 17:24

Deurwaarder zal dat noteren. Heeft geen invloed op verdere verloop.
In de praktijk had dit blijkbaar toch invloed vandaag. Aangezien de gedagvaarde niet wou tekenen liet dat blijken van niet bereidwilligheid.

Aangezien de gedagvaarde wensen had die bereidwilligheid voor de dag moesten opbrengen bleken de feiten zoals het niet tekenen van de ontvangst van dagvaarding en niet afhalen van aangetekende zendingen allerminst een teken van bereidwilligheid en werden de wensen afgewezen.

Weer wat bijgeleerd.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 22 nov 2017 12:35

Zoals reeds is geschreven al of niet tekenen doet er niet toe.
Een deurwaarder neemt akte van de weigering en er wordt dan geacht de inhoud van de dagvaarding te kennen.
Indien men niet opendoet dan wordt een gewoon briefje achtergelaten en dagvaarding wettelijk betekend aan de politiecommissaris of op deurwaardershuis.

Rechtbank houdt in heel wat gevallen uiteraard wel rekening met dit soort van gedrag ...meestal is een verstekvonnis zwaarder.
Dikwijls wordt aan de advocaat als een procedure lopende is gewoon de volgende datum gezegd met de expliciete mededeling dat er geen schriftelijke uitnodiging meer zal volgen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”