Als ik strijd win laar beklaagde niet betaald

Anne1984
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Als ik strijd win laar beklaagde niet betaald

#1 , 12 nov 2017 20:49

Wij hebben een zaak lopen tegen beklaagde en zijn vriendin die mijn man in Augustus 2015 een gebroken neus sloegen. Ik was toen hoogzwanger van ons eerste kindje. Eerste keer dat de zaak voorkwam was op 24 April 2017, de dag na de geboorte van ons tweede kindje. De geboorte van onze twee kindjes werd dus overschaduwd door heel deze zaak. Soit...
Tijdens de eerste keer dat de zaak voorkwam, kwam beklaagde niet opdagen want ondertussen woont hij in Malta met zijn vriendin. Op datzelfde moment werden er vier zaken tegen hem behandeld. Drie drugszaken en onze zaak van opzettelijke slagen en verwondingen. Voor 1 drugszaak had hij een advocaat die hem vertegenwoordigde. Voor de drie andere zaken niet. In ons dossier tegen hem staat geschreven dat ze zijn adres niet kennen. Raar toch? Staan heel veel aanwijzingen op facebook en hij vond blijkbaar 1 vd 4 zaken wel de moeite om een advocaat te betalen. In Januari komt de zaak opnieuw voor, we verwachten niet dat hij aanwezig zal zijn die dag. Maar wat gebeurd er nu al we die zaak winnen, waar we niet aan twijfelen want er zijn getuigen en hij staat al lang bekend als agressief etc... , en hij betaald de schadevergoeding niet die onze advocaat eist? Of wat als hij ze (zogezegd) niet kan betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2017 21:18

Als hij geen gekend adres heeft, of geen centen geeft dan blijft alles zoals het is, je heeft wel een vonnis maar niet noodzakelijk centen.

Je bent schuldeiser en als deze man ooit in België komt, kan je hem het vonnis laten betekenen en je centen opeisen, maar zo een vonnis is nooit garantie dat je ooit centen gaat krijgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Anne1984
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2017 21:42

Maar zijn adres niet bekend? Dat is toch vreemd.... hij woont in een huis op Malta en is daar ingeschreven. Op facebook staat een foto van zijn voordeur en straat. Er staat in welke stad hij woont. Dan kan het toch niet moeilijk zijn om dat te achterhalen? Hij is hier een bekend dorpsfiguur geweest en ik weet dat hij vorige maand nog vrienden op bezoek had uit mijn dorp. Zo onvindbaar kan hij dan toch niet zijn?! En wat is het nut van schadevergoeding te eisen als je ze toch.niet krijgt en dat normaal blijkt te zijn?!
Laatst gewijzigd door Anne1984 op 12 nov 2017 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 12 nov 2017 21:49

Op zich is het toch logisch dat als iemand geen inkomsten of bezittingen heeft, hij u niet kan betalen?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2017 21:53

Hebt u een familiale verzekering? Soms hebt u daarbij ook een verzekering voor het geval de dader niet kan betalen.
Zie ook
https://justitie.belgium.be/nl/commissiefinancielehulp

Anne1984
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 nov 2017 21:59

Ik begrijp dat wanneer iemand niets heeft, die ook niets kan geven. Maar wat dan voor het slachtoffer? Wij hebben ziekenhuiskosten en advocaats- en gerechtskosten. Worden wij er dan zelf nog de duppe van? Dat is toch helemaal niet logisch. Als je geen gled hebt om schadevergoedingen te betalen mag je gewoon je gang gaan?

Anne1984
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 nov 2017 22:07

Scorpioen, ik kijk het eens na. Bedankt voor de nuttige info!

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 12 nov 2017 23:29

Neen, u bent slachtoffer dus mogelijk vergoeding uit fonds slachtofferhulp.
Daarbij Malta behoord tot de EU ... en gezien er blijkbaar meerdere vonnissen zullen zijn .. vermoedelijk op verstek... kan er nog een verzet komen.
Wel raar dat in een zaak adres wel gekend is en in de andere niet...uw advocaat kan altijd navraag doen (mogelijk inzage vragen om adres te weten te komen).
Uiteraard kan u alle mogelijke vormen van schadevergoeding vragen en moet u dat ook doen .... mogelijk niet de eerste jaren maar mogelijk daarna wel invorderbaar.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#9 , 13 nov 2017 14:33

Familiale nu nog inschakelen 2 jaar na de feiten zal noppes worden. Bij verzekeringen dien je normaal binnen de 7 dagen aangifte doen van schade.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Anne1984
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 13 nov 2017 19:13

De familiale werd direct na de feiten op de hoogte gebracht en onze advocaat bracht dit reeds allemaal in orde. De verzekering staat dus achter ons. Maar ik wist niet dat zij ook uitbetalen wanneer de beklaagde dit niet kan doen. Geldt dit ook. voor mogelijks morele schadevergoeding of enkel voor de terugbetaling van gerechtskosten, ereloon advocaat en medische kosten? Bedankt allemaal voor de antwoorden. We hebben niet getWijfeld om een klacht in te dienen ook al werd ons dat door vele afgeraden onder het mom van 'veel gedoe voor waarschijnlijk geen resultaat'. Maar wij wilden ons niet laten doen en het is precies vanzelfsprekend geworden dat men hier zomaar mee wegkomt zonder straf. Het gaat ons er niet niet om er geld aan te verdienen, wel om onze ziekenhuiskosten terug te krijgen.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”