Wie een beetje fatsoen heeft valt mensen niet lastig in hun vrije tijd met proberen dingen gratis te krijgen.
Da's een kwestie van eerlijk zjin.
Zucht. Je draait in cirkeltjes. Wat je hier zegt is helemaal geen antwoord op de vraag: "waarom zou de advocaat niet op voorhand laten weten wat het zou kosten om te antwoorden."
Ik ook niet, want ik merk hoe jij woorden verdraait, hoe je mensen verdedigt die proberen een systeem te misbruiken.
Dus de nietsvermoedende klant die een vraag stelt, is een grotere profiteur dan de advocaat die gretig antwoord zonder te informeren dat er een dikke factuur zal volgen? Nogmaals: kalibreer uw moreel kompas!
Voor alle duidelijkheid : ik ben WERKNEMER
Gelukkig niet hier. Mensen toch...
Maar zelfs als werknemer word ik dus geconfronteerd met profiteurs die van alles gratis willen.
Het zijn meestal zij die moord en brand schreeuwen, precies zoals jij hier doet.
Deze uitspraak slaat nergens op. U verwijt de TS nu al een "profiteur" te zijn. Mooi is dat
.
Er hebben hier al meerdere mensen gezegd dat die kosten verre van overdreven waren.
Een kost die niet op VOORHAND meegedeeld is, is ALTIJD overdreven.
Maar u overdrijft graag mateloos, nietwaar?
En jij draait graag in circkeltjes...
Ik veronderstel dat die advocaat achteraf ook zijn belastingen moet invullen.
Slaat nergens op. Als een advocaat niets aanrekend, hoeft hij dit ook niet in te vullen op zijn belastingen...
Mensen WETEN dat ze een professional niet moeten lastigvallen voor gratis zaken.
Cirkeltjes, cirkeltjes!
En de TS wist dat meer dan wie anders, want hij was al klant!
Ondertussen heb ik nog geen enkel valide argument gekregen waarop de advocaat niet op voorhand de TS had kunnen inlichten over de kostprijs van zijn "advies". Geen enkel argument!
Ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom die klant daarvan niet op de hoogte zou zijn.
Die persoon was al klant!
Lees jij eigenlijk wel wat hier geschreven wordt? Het is niet omdat de TS al klant is, dat hij ook de tarieven kent voor het antwoorden op mails.
Afin, jij blijft maar terugkomen om zaken die hier allemaal al lang aan bod gekomen zijn, en je draait dus bijgevolg in cirkeltjes. Weinig toegevoegde waarde in uw bericht. Uw enige argument op de vraag: "Waarom kan de advocaat niet op voorhand zijn prijs laten weten?" is "Waarom verwacht de TS dat het gratis zou zijn?" Zeer zwakke argumentatie, mijn beste!
Terug naar een interessantere vraag: bestaat er een wet die een advocaat VERPLICHT om op voorhand zijn tarieven mee te delen? Iemand?