mag een advocaat zomaar kosten aanrekenen bij informatievraag per mail

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: mag een advocaat zomaar kosten aanrekenen bij informatievraag per mail

#16 , 02 nov 2017 12:50

Bij de meeste advocaten staan de tarief op hun website!

En normaal begint de teler te tikken vanaf je een vraag stelt over een probleem en een antwoord wilt.

Er worden hier toch zeer weinig vragen hier over gesteld, wat toch bewijst dat de meeste mensen weten dat men moet betalen als je aan de deur klopt van een advocaat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 nov 2017 13:46

Als men een dokter raadpleegt rekent die ook aan zonder voorafgaand akkoord van de patiênt.
Ik moet de eerste doker nog ontmoeten die een consultatie aanrekent als je hem via mail een vraag stuurt, maar bon... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 nov 2017 13:48

Er worden hier toch zeer weinig vragen hier over gesteld, wat toch bewijst dat de meeste mensen weten dat men moet betalen als je aan de deur klopt van een advocaat.
De meeste mensen hebben in héél hun leven nooit een advocaat nodig. Vandaar dat er ook weinig vragen over hun "methoden" gesteld worden, vermoed ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 02 nov 2017 13:52

Daarvoor moet je bij Constamed.nl die dokter is gratis. :lol: :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Berichten: 897

#20 , 02 nov 2017 15:57

Webcam met advocaat . Met tijdsmeter erbij ..systeem monica lowinski in winkelcentrum .

tira00
Berichten: 929

#21 , 02 nov 2017 20:51

Neen, ik zou het niet betalen.
Had maar moeten verwittigen dat zijn advies via mail niet gratis zou zin.
En neen, "gewone" mensen kunnen en hoeven niet weten dat het niet gratis is.
Zou een vrederechter ook niet zo redeneren?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#22 , 02 nov 2017 21:32


Zou een vrederechter ook niet zo redeneren?

Meeste vrederechters waren eerst advocaat.....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

cuidado
Berichten: 41

#23 , 02 nov 2017 22:50

Gebruiker21, mochten die dokters heel de tijd gratis vragen beantwoorden per mail, dan komt niemand nog ter plaatse, zijn ze heel de dag aan het werk, en hebben ze geen inkomen.
Idem ditto voor de advocaat.
Dan is het toch logisch dat je moet betalen voor dat advies?
Als ik mij op een terras zet, en ik bestel een pintje, zonder dat ik de kaart vraag, en ik vraag niet naar de prijs, moet ik achteraf niet afkomen dat 2€ wel heel veel is voor een pintje, en vermits ze mij niet expliciet gezegd hebben dat het niet gratis was, dacht ik dat die mensen daar gewoon heel de dag voor niets werken, en producten geven... :roll: :roll: :roll:

willyboy
Berichten: 897

#24 , 03 nov 2017 09:32

Al goed dat het juridisch forum gratis advies is . Hier moeten we vooraf niet vragen dat een antwoord gratis is of niet .

tira00
Berichten: 929

#25 , 03 nov 2017 12:59

Al goed dat het juridisch forum gratis advies is . Hier moeten we vooraf niet vragen dat een antwoord gratis is of niet .
Pas maar op: binnenkort sturen ze hun rekeningen op...

cuidado
Berichten: 41

#26 , 04 nov 2017 10:29

Willyboy en co, jullie werken voor niets of zo?
Je zegt het zelf, je krijgt op een forum als dit gratis advies, je kunt ook via google al heel wat informatie vinden (gratis).
Maar blijkbaar wilde de vraagsteller het toch liever echt van een advocaat horen.
Dan kies je toch zelf voor de betalende versie?

Maar ik zie het ruimer dan dat, ik ben zelf IT'er, en toen ik pas afgestudeerd was, was het ook de mentaliteit dat iedereen die ook maar een probleem had met zijn of haar computer het normaal vond dat ik dat wel eens ging oplossen voor hen.
Blijkbaar zijn er dus een aantal beroepen, en het zijn steevast diegene die op kennis gebaseerd zijn, en niet zozeer op het leveren van een fysiek product, waarvan men vindt dat ze gratis en voor niets zouden moeten werken.
Het is een kwestie van respect.
Er is geen enkele bakker, timmerman of slager die vindt dat hij zijn vlees gratis zou moeten weggeven, maar zodra het gaat om advies, of kennisgerelateerde materie zijn er profiteurs die vinden dat het allemaal gratis moet.

willyboy
Berichten: 897

#27 , 04 nov 2017 14:00

Ik betaal graag IT man . Maar onlangs zei een IT man ...20 euro bij elk beginnend kwart uur . Dus 16 minuten gewerkt ...dat is dan 40 euro .

cuidado
Berichten: 41

#28 , 04 nov 2017 15:36

Ik betaal graag IT man . Maar onlangs zei een IT man ...20 euro bij elk beginnend kwart uur . Dus 16 minuten gewerkt ...dat is dan 40 euro .
En betaal jij je timmerman per minuut of zo?
Ik weet niet wat voor werk jij precies doet, maar het zou mij verwonderen dat het bij de klant per minuut of per seconde gefactureerd wordt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#29 , 04 nov 2017 16:01

Een taxi is het mooiste voorbeeld, je betaald al een som eer je ooit ingestapt bent
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

willyboy
Berichten: 897

#30 , 04 nov 2017 17:12

@cuidado . Ik heb niet geschreven per minuut of per seconde . Maar wel per kwartier(15 minuten) Als het per uur 150 euro is ...
@ den lowie . Voor het startgeld van een taxi ..daar rijd je wel 3 km voor .

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”