Familierechtbank: Laatste besluiten niet opgenomen in vonnis

fp64
Topic Starter
Berichten: 43

Familierechtbank: Laatste besluiten niet opgenomen in vonnis

#1 , 26 okt 2017 19:05

Beste,

In een zaak voor de familierechtbank werd door mijn advocaat de vrijdag voor de zitting (laatste controlezitting) besluiten en aanvullende stukken ingediend.
Op de maandag (dag van de controlezitting) werden deze stukken aangehaald, en werd door tegenpartij bevestigd dat zij deze ontvangen hadden. De tegenpartij opperde wel haar ongenoegen dat deze stukken daar hun pas op zondag werden gezien.

In het vonnis van deze zaak wordt nu vermeld: "Er werden geen nieuwe besluiten neergelegd. xxx en xxx (tegenpartij) hebben wel nieuwe stukken neergelegd."

De rechter heeft dan ook niet geantwoord op de vordering in onderliggende orde uit deze besluiten.

Mijn advocaat meldt mij: " Er waren geen bindende conclusietermijnen in dit dossier zodat tot op de zitting zelf conclusies kunnen worden neergelegd." en "De rechter is trouwens verplicht te antwoorden op de argumentatie in besluiten ontwikkeld."

Dit lijkt mij correct, doch lost mijn probleem niet op waarom de besluiten volgens het vonnis niet werden neergelegd (er wordt ook niet gesteld in het vonnis dat deze geweerd werden) en ik dus ook geen antwoord kreeg op vordering in onderliggende orde.
Hoofdvordering werd overigens ontvankelijk doch ongegrond verklaard.

Wat kan ik hiermee nog?

Groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 okt 2017 20:01

Vermoedelijk lagen die besluiten en stukken nog op de griffie en staken ze nog niet in het dossier dat de rechter op de zitting had. Het zou niet mogen gebeuren, maar het gebeurt.
Men kan dit vermijden door op de zitting te controleren of de rechter wel degelijk de laatste conclusie en stukken heeft.
Het enige wat u kan ondernemen is vermoedelijk hoger beroep instellen (als dit de moeite loont).

fp64
Topic Starter
Berichten: 43

#3 , 04 nov 2017 21:34

Bedankt voor de reactie.
Gezien de tegenpartij naar de stukken refereert dacht ik te mogen aannemen dat de rechter reageert als hij niet over de stukken beschikt.
In feite heeft mijn advocaat hier dus te kort geschoten of zie ik dit verkeerd?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”