aanslepen van een beslaglegging

virron
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

aanslepen van een beslaglegging

#1 , 25 okt 2017 01:35

Hallo ,

ik heb een tegoed na een veroordeling van iemand , die ik had ingeschat als zijnde correct , maar die een ordinaire crimineel blijkt ...

Mijn deurwaarder gaf de afhandeling door aan een confrater , zoals steeds gebeurt als de schuldenaar te ver weg woont .

We zijn nu meer dan een jaar bezig , het vonnis is al bijna 4 maanden betekend , en nog steeds niets ...

Beslaglegging op de inboedel is gekheid , ik heb die gezien , dus dat heb ik afgeraden , maar de schuldenaar rijdt met een wagen die genoeg waard is om de schuld en de bijkomende kosten te dekken . Dit is nu al meermaals door mij , en zelfs door mijn eigen deurwaarder aangegeven als de oplossing , maar de 2de deurwaarder beweegt niet ... "We krijgen hem niet te pakken" , dus anders gezegd , zolang de schuldenaar niet fysiek in contact is gekomen met de 2de deurwaarder komt er geen vooruitgang ?!?

Dit kan toch echt niet , ik ben er echt niet over te spreken dat de 2de deurwaarder dit zo op zijn beloop laat , er zijn toch andere mogelijkheden om die auto terug te vinden als de schuldenaar er nog mee rijdt , hij hoeft die toch niet bij zijn domicilie te parkeren , wetende dat er dan beslag op gelegd kan worden ? Ok , dan zegt men mij de intresten lopen , maar ik heb mijn geld NU nodig , dus dit is wraakroepend !

Die deurwaarder heeft toch ministerieplicht , wat nu gebeurt is toch niet de "stipte" uitvoering uit zijn afgelegde eed ?

Iemand enige nuttige tips ? Alvast mijn hartelijke dank !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 okt 2017 09:05


Die deurwaarder heeft toch ministerieplicht
?????????

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 25 okt 2017 09:13

Je kan altijd een klacht neerleggen tegen een deurwaarder.

http://www.degerechtsdeurwaarders.be/kl ... arder.html
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 okt 2017 10:53

Een deurwaarder is niet verplicht om zijn bed op te maken aan het huis van de schuldenaar, tot hij ooit eens thuis komt.

En ben je 100% zeker dat het zijn auto is , staat hij soms niet op naam van een vriend?

Als het een leasing is dan ben je ook nergens.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 25 okt 2017 10:57

Dat laatste lijkt me inderdaad cruciaal. Zorg ervoor dat u zeker bent dat de wagen beslagbaar is vóór u de deurwaarder van vanalles gaat beschuldigen.
"sowieso" schrijf je zo.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 25 okt 2017 11:36

Bent u wel de enige schuldeiser.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

j.demoor
Berichten: 10360

#7 , 25 okt 2017 14:33

“...maar de schuldenaar rijdt met een wagen die genoeg waard is om de schuld en de bijkomende kosten te dekken...“ waaruit niet volgt dat hij eigenaar is van die wagen ... "

“Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter, evenwel zonder dat het instellen van deze vordering schorsende kracht heeft De beslagrechter beveelt de opheffing van het beslag indien daartoe grond bestaat.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”