Incompetente deurwaarders...

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

Incompetente deurwaarders...

#1 , 29 sep 2017 18:12

Ze bestaan blijkbaar...
Aangeboden op deurwaarderskantoor met grosse, verzoek om te betekenen.
Juriste "een beetje later" en "kunt ge even wachten, meneer". "Hoe lang?". "Dat weet ik eigenlijk niet".
De dag erna werkte de juriste niet, dus afspraak de dag daarna.
Er zou een dossier opgemaakt worden en een raming va de kosten zou gemaild worden. Na ontvangst van de centen zou het vonnis betekend worden. Na 2 dagen: nog steeds niks vanwege de weledelhooggeboren deurwaarder.

Een mens vraagt zich af hoe dat moet gaan als je een deurwaarder nodig hebt om vaststellingen te doen...
Daar had de pientere juriste een antwoord op: "dan moet u op voorhand een afspraak maken, meneer". Gelieve dus op voorhand af te spreken wanneer u wil laten vaststellen dat de dief zal toeslaan. We kunnen ook niet alles voor die schamele € 300 en meer per vaststelling, nietwaar?
Moeten we niet eens komaf maken met omhooggevallen kruideniers, die zich maar wat aanmatigen? Met excuses voor de weinige overblijvende kruideniers...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 29 sep 2017 18:56

Is er nog een juridische vraag op komst?

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

#3 , 29 sep 2017 19:00

Is het niet de bedoeling van een forum om ook informatie uit te wisselen en problemen aan de orde te stellen?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 29 sep 2017 19:08

Dan kunnen we ook beginnen discussiëren over hoe een bakker zijn brood moet gaan bakken en hoe mijn persoonlijke ervaringen daarmee relevant zijn voor dit forum?

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

#5 , 29 sep 2017 19:12

U staat blijkbaar heel ver van de praktijk van het recht zoals dat zich voor de eenvoudige "rechtsonderhorige" voltrekt...
Als u daar persé een "juridische vraag" aan wil gekoppeld zien, vermits meer theoretische beschouwingen blijkbaar niet uw ding zijn: hoe stel je een deurwaarder in gebreke die in gebreke blijft?

LeenW
Berichten: 12825

#6 , 29 sep 2017 19:21

Dit is geen consumentenforum, de interne keuken van een deurwaardersbedrijf beoordelen is dan ook iets dat naar mijn mening niet thuishoort op dit forum.

Om op uw vraag te beantwoorden, als er een noodzaak is voor stipte afwerking, wordt dit best op voorhand duidelijk en bij voorkeur schriftelijk vastgelegd. Daarbij maakt het niet echt uit of het om de tijdige levering van een nieuwe wagen, een spoedige afwerking van een keukenverbouwing of een noodzakelijke interventie van een deurwaarder gaat. Achteraf is het altijd moeilijker, maar een aangetekende ingebrekestelling om over te gaan tot actie kan zeker effect hebben. Geef de deurwaarder nog een realistische periode om alles af te werken, zo niet beëindigt u de samenwerking.

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 29 sep 2017 19:44

Best met een AS met een Antwoord / Reponse kaart en een gewone brief.
Kwestie van het nodige bewijsmateriaal te hebben indien het tot een proces komt.
Bij de post is er ook een mogelijkheid om op verschillende wijzen een brief te versturen.... Zo ook bij een GDW
Hier gaat u al heel wat info vinden.
Indien klachten kan u altijd bij de syndicus terecht.
http://www.gerechtsdeurwaarders.be/

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

#8 , 29 sep 2017 19:50

Ik heb een boze mail gestuurd naar het deurwaarderskantoor gestuurd en inmiddels een antwoord gekregen. Daarin wordt verwezen naar allerlei onduidelijkheden in de tekst van het betreffende vonnis... Geen antwoord op de vraag waarom ze dan geen opheldering gevraagd hebben.
Mijn verzoek betrof een simpele betekening van een vonnis en die staat los van de inhoud van het betekende.
Alors, LeenW? What's up? Bakkers kunnen ook weleens missen?

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

#9 , 29 sep 2017 20:08

Ik wens iedereen hier veel geluk, die voor de rechtbank wil aantonen dat een vonnis "betekend" werd middels aangetekend schrijven...
LeenW: ik vraag me af wat dit forum dan wel is, volgens u. Bent u advokate?
Ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat dit een bricoleursforum is, de ideale fuik om rechtzoekenden te kanaliseren naar advokaten.
Laatst gewijzigd door Jos_be op 29 sep 2017 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.

LeenW
Berichten: 12825

#10 , 29 sep 2017 20:09

Ik heb een boze mail gestuurd naar het deurwaarderskantoor gestuurd en inmiddels een antwoord gekregen. Daarin wordt verwezen naar allerlei onduidelijkheden in de tekst van het betreffende vonnis... Geen antwoord op de vraag waarom ze dan geen opheldering gevraagd hebben.
Mijn verzoek betrof een simpele betekening van een vonnis en die staat los van de inhoud van het betekende.
Alors, LeenW? What's up? Bakkers kunnen ook weleens missen?
Iedereen kan eens missen lijkt mij. Zie de post van Franciscus als u klacht wil indienen, maar ik vrees dat dit onvoldoende is.

Jos_be
Topic Starter
Berichten: 38

#11 , 29 sep 2017 20:14

Het gaat om betekening van een vonnis in kracht van gewijsde. Iedereen kan al eens missen, maar hier missen ze blijkbaar allemaal...

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 29 sep 2017 20:29

Als je dan absoluut een sluitend antwoord wenst van een juridisch geschoold iemand, stap dan naar een advocaat en betaal zijn ereloon. Hier zijn enkel maar gratis werkende vrijwilligers die een groot deel van hun vrije tijd opofferen om uw berichten te lezen (al of niet relevant) en hun best doen om uw verder te helpen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#13 , 29 sep 2017 20:34

Het gaat om betekening van een vonnis in kracht van gewijsde. Iedereen kan al eens missen, maar hier missen ze blijkbaar allemaal...
Als u op dezelfde wijze de deurwaarder de les leest zoals hier, verwonderd dit me niet dat ze u aan lijntje houden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12825

#14 , 29 sep 2017 20:41

Ik wens iedereen hier veel geluk, die voor de rechtbank wil aantonen dat een vonnis "betekend" werd middels aangetekend schrijven...
LeenW: ik vraag me af wat dit forum dan wel is, volgens u. Bent u advokate?
Ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat dit een bricoleursforum is, de ideale fuik om rechtzoekenden te kanaliseren naar advokaten.
Ik ben zeker geen advocate en ben niet akkoord met uw indruk. ik zou het ook heel jammer vinden moest dit ooit het geval worden.

Dit forum helpt mensen met juridische vragen. Uw eerste posts gaven de indruk dat u enkel wat wilde klagen over iets de werkwijze van het kantoor, zonder enige juridische vraag (Hoe handel ik dit verder af? Maakt het kantoor een deontologische fout? Waar kan ik klacht neerleggen? etc). In het verleden is dit forum helaas vaak misbruikt geweest door mensen met een agenda om bepaalde zaken in een negatief daglicht te stellen. Vandaar ook mijn poging om het topic niet in die richting te laten gaan maar specifiek te beperken tot de juridische kant van de zaak.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 29 sep 2017 20:41

De zoveelste TS met een kort lontje of te hoge bloeddruk :lol: :lol: :lol: .
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”