Stukken ter terechtzitting overlegd maar niet aan tegenspraak onderworpen

David12
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Stukken ter terechtzitting overlegd maar niet aan tegenspraak onderworpen

#1 , 25 sep 2017 23:31

In een strafzaak waarin ik ben betrokken heeft het openbaar ministerie op de zitting zelf naar het schijnt nog een uittreksel van het strafregister van de tegenpartij toegevoegd en overlegd.

Doch dit is niet ter zitting ter sprake gekomen en ik en de tegenpartij waren hier dus niet van op de hoogte. Staat wel op het zittingsblad dat dit overlegd is maar uiteraard niet dat dit aan ons kenbaar is gemaakt

Moet niet elk stuk dat toegevoegd wordt op de zitting echter aan de partijen gemeld worden zodat deze hier tegenspraak over kunnen voeren? Ik weet immers dat in sommige instanties zo'n uitreksel immers niet up to date is of fouten bevatten dus vraag mij af of dit in dit geval ook niet aan de tegenspraak onderworpen moet zijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 sep 2017 20:29

Uittreksel strafblad wordt afgeleverd door gemeente en is een officieel stuk dat automatisch samen met inlichtingenblad wordt bijgevoegd aan dossier.
Kan zijn dat bepaalde zaken nog niet ter inzage zijn ... gebeurd in strafzaken meer.
Als het ganse dossier ter inzage is ....dan kan u dat doen ter griffie.
Bij mijn weten moet het OM geen PV's of andere stukken overleggen dus opsturen of zo aan partijen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”