Wanneer is een rechtszaak gesloten?

Manu10
Topic Starter

Wanneer is een rechtszaak gesloten?

#1 , 23 sep 2017 18:08

Hallo

Zoals jullie mijn situatie weten had ik nog een laatste vraag:

Indien ze mijn gewenste bedrag aanbieden en ik het accepteer, wordt mijn dossier dan gesloten of kan ik indien er ooit een oplossing voor mijn oog bestaat nog eens in aanmerking komen wegens de fout van het ziekenhuis voor het aantasten van mijn oogzenuw?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 sep 2017 23:23

Eventjes serieus blijven.
Als u met een ziekenhuis een 'overeenkomst' wil maken over een schadevergoeding zal u geconfronteerd worden langs de andere kant van de tafel met een batterij van juristen en advocaten.
Als daar toch een schikking zou zijn mag u er gerust van zijn dat in het document dat u en uw mama papa ooms en tantes en zusters en broers moeten tekenen dat u en al die andere onder geen voorwaarde ooit nog over die zaak mogen praten - niet naar derden gaan - en geen rechtszaak mogen beginnen.

Mocht u toch de geijkte kanalen volgen dan zal u eerst in eerste aanleg uw gelijk moeten halen en dan zal u aan de kant van de gedaagde alweer een batterij van advocaten van ziekenhuis - dokters en verpleegkundigen hebben staan die haarfijn uitleggen dat het zeker hun schuld niet is.
Ongeacht van de verklaringen die u mag bij hebben van welke dokter dan ook of van welk ziekenhuis in Turkije of in de USA.

Na vermoedelijk een jaar of zo zal men uiteindelijk akkoord gaan over de aanstelling van een college van deskundigen die u ten gronde zullen verhoren en onderzoeken.

Dan heb ik het nog niet over alle mogelijke prejudiciële vragen die alle partijen kunnen opwerpen is men toch een jaartje of drie verder.
Dan een uitspraak en dan een mogelijkheid van beroep ....en dan bent u weer voor een jaar of drie vertrokken.

Het gaat niet alleen over uw schadevergoeding het gaat ook over wie er juist verantwoordelijk zou geweest kunnen zijn.
En mij gekende zaak heeft geduurd van 1978 tot 1990 of zelfs iets later.

In het kort pas als het laatste arrest in kracht van gewijsde is gegaan.
Maar dat heeft nog niets te maken met de schadevergoeding want daar kunnen nog andere elementen in meespelen.

Nog los van het feit of u alleen burgerlijk zou procederen of ook nog strafrechtelijk.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 sep 2017 10:42

Of die top advocaat zich zal verlagen aan dergelijke uitspraken?????
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 24 sep 2017 20:31

Beledigende taal en mensen uitmaken is ongepast op het JF.

webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#5 , 25 sep 2017 09:18

Alle reacties na het antwoord van Franciscus werden gewist. Topic gesloten.

Bericht aan manu10: het was de laatste keer dat we dit soort tussenkomst duldden. Volgende keer wordt u de toegang tot de site ontzegd.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”