Is een PDK verplicht te antwoorden ?

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

Is een PDK verplicht te antwoorden ?

#1 , 14 sep 2017 15:49

Korte vraag :

Slachtoffer laat PV opstellen inzake wanbedrijf (tevens burgerlijke partij) in 2014.
Slachtoffer verklaart zich schriftelijk , op grond van Artikel 5bis, §2 van de Wet van 17 april 1878, "benadeelde partij".

Informatief vraagt het slachtoffer de PDK (schriftelijk) de stand / verloop van het onderzoek, dan wel of het dossier werd afgesloten.
Dit om de 6 maanden, gedurende 3 jaren, zelfde vraag.

Elk schrijven werd nooit beantwoord. ( Telefonisch contact is "not done" volgens het parketsecretariaat )

Is PDF verplicht te antwoorden ? Indien niet, in welke gevallen/vragen zijn ze wél verplicht ?
Of zal slachtoffer enkel NA afsluiting onderzoek kennis nemen van de (vervolg)beslissing van de PDK ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Cheetah
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 sep 2017 19:44

Heeft het slachtoffer al eens contact opgenomen met de dienst Slachtofferonthaal van het parket? Het is de justitieassistent van deze dienst die in dergelijke procedures begeleiding biedt.

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

#3 , 17 sep 2017 12:35

Heeft het slachtoffer al eens contact opgenomen met de dienst Slachtofferonthaal van het parket? Het is de justitieassistent van deze dienst die in dergelijke procedures begeleiding biedt.
Neen, hier is nooit contact mee opgenomen. Dit zal eerstdaags worden uitgevoerd.

Dank u voor deze bruikbare info.

Reclame

jufo
Topic Starter
Berichten: 208

#4 , 02 nov 2017 13:37

Ter aanvulling, mogelijk nuttig voor de lezers ;

Slachtoffer-onthaal van het parket gecontacteerd en kunnen algemene juridisch-technische info geven,
echter helpen zij enkel en alleen in zaken m.b.t. zeden, moord, verwondingen etc... en NIET in 'ECOFIN' zaken.

Wel opmerkelijjk dat een PDK nooit antwoord, ofschoon onderstaande tekst wordt vermeld in de documenten ad hoc het initieel PV !

Ik wens dat deze verklaring bij het dossier gevoegd wordt nadat het parket er akte van heeft opgesteld en
dat ik bijgevolg op de hoogte word gebracht van de beslissing die de procureur des Konings zal nemen op
het einde van het onderzoek. Ik zal eveneens op de hoogte worden gebracht van het verloop van het
dossier, m.n. van het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht. Ik weet bovendien dat ik elk document dat ik nuttig acht, kan laten toevoegen aan het dossier en dat ik toelating kan vragen om het dossier in te kijken of er een afschrift van te verkrijgen.


Iemand ervaring of zal tussenkomst van een raadsman wél reactie teweegbrengen ?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”