schadevergoeding

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

schadevergoeding

#1 , 12 sep 2017 14:21

Hallo,

situatieschets: ex en ik zijn gescheiden.
samen hypotheek
ik gaan huren
eot bij notaris getekend

mijn ex en ik zijn dus via eot gescheiden bij de notaris. in die eot stond dat als mijn naam binnen de 3 maand na uitspraak van de rechter niet geschrapt was van het hypothecair krediet ik via een aangetekend schrijven een schadevergoeding van 25€ per dag kon vragen (vastgelegd door de notaris) Nu heb ik nog een maand extra gewacht om dit aangetekend schrijven te versturen.
hij is mij een redelijk (+/-€1500) bedrag schuldig nu. De notaris zegt dat ik met de akte naar de deurwaarder kan gaan en dat hij deze som kan vorderen.
ik lichte mijn ex hierover in dat ik dit kon doen dus dat het beter was dat hij gewoon betaalde, zo kwamen er voor hem geen kosten voor een deurwaarder bij.
Nu kreeg ik een brief van zijn advocaat dat hij vindt dat hij mij deze som niet zou moeten betalen en indien ik toch naar de deurwaarder zou gaan hij verzet zou aantekenen bij de beslagrechter.

Kan hij hier zomaar onderuit? De akte van de Notaris is toch een wettelijk document (dat goedgekeurd is door de rechtbank want de uitspraak is gedaan)? Hij heeft dit zelf ondertekend nadat de notaris alles duidelijk had uitgelegd...

kan iemand mij hier antwoord op geven aub

vriendelijk bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 12 sep 2017 14:28

Uw ex moet u dus een schadevergoeding betalen als uw naam niet van de lening weggenomen wordt, iets waarin hij zelf niets te beslissen heeft.

Heeft hij daarvoor de nodige aanvragen gedaan bij de kredietverstrekker?

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2017 14:34

hij moest dus indien nodig een nieuw krediet openen zodat het oude kon geschrapt worden en dus ook mijn naam.

ik weet van de notaris dat de documenten die hij daar moest binnenbrengen om het huis samen met zijn nieuwe vriendin in te kopen dat deze altijd te laat binnen werden gegeven en dit dus mede de oorzaak was dat beel langer op mijn naam heeft blijven staan ook.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 12 sep 2017 18:00

En staat het huis nu nog steeds op uw naam?

ypk
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2017 20:11

Nu is mijn naam van het hypothecair krediet geschrapt.
Hij had dit huis met zijn ex gekocht, was met haar gescheiden.
Ik ben bij hem gaan wonen moest mee die lening met hem nemen omdat hij anders zijn huis niet kon houden en zijn ex uitbetalen.
Ik heb op het hypothecair krediet gestaan voor een huis wat nooit op mijn naam heeft gestaan. Ergens maar normaal dat ik dit er zo snel mogelijk af wou he...

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 12 sep 2017 21:12

Dus u bent de tweede persoon die samen met hem op de hypotheek is gezet en eraf wil?
Als dat in een vonnis zijn is dat opeisbaar.
Gelet op bedrag per dag kan dat toch al een serieuze som zijn die al door een rechter toegekend is.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”