Vraag mbt beroep deputatie

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

Vraag mbt beroep deputatie

#1 , 24 aug 2017 10:48

Beste,

Ik heb een beroep aangetekend tegen een beslissing van de burgemeester en college van schepenen.

Nu komt de zaak voor, voor de deputatie van de provincie.

Welke documenten dien ik hier mee te nemen? Dien ik enkel met woord de dossier bij te staan of moet ik een conclusie schrijven zoals voor een rechtbank van eerste aanleg?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 aug 2017 07:51

Over wat voor soort dossier gaat het?

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

#3 , 26 aug 2017 11:56

Over een bouwdossier mbt het ombouwen van een woning naar een zorgwoning met 2 domicilie-adressen.

Mvg

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 aug 2017 12:50

Je moet niets meenemen naar die hoorzittingen. Het is wel aan te raden om het verslag van de PSA op te vragen bij de deputatie. Dan weet je alvast het standpunt van die ambtenaar over jouw beroep. Als het negatief is, dan kan je nog zaken meenemen naar de hoorzitting om een, voor jou, positieve beslissing te bekomen.

Hugo007
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee
Locatie: Brugge

#5 , 26 aug 2017 16:33

We hebben reeds de advies van de burgemeester van college en schepenen betreffende het ongunstig advies. Dus we weten al welke punten wij zullen moeten toelichten.

Is de advies van de PSA van de deputatie verschillend van dit advies?

Dus is het voldoende als ik een document opmaak voor onszelf waar we de punten toelichten, zonder specifieke opmaakmodel zoals een conclusie als bij een rechtbank, en we dit dan mondeling toelichten?

Mvg.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 aug 2017 07:18

Ja, de PSA kan een volledige andere visie hebben dan het college. De deputatie doet een volledige herbeoordeling van de aanvraag en neemt dan een eigen beslissing. De deputatie is niet gebonden door de visie van het college.

Ja, het is een vormloos document.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”