Potpourri 2

David12
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Potpourri 2

#1 , 03 aug 2017 00:12

Enige tijd geleden ben ik naar de correctionele rechtbank geweest ivm een zaak waarin ik partij ben (strafrechterlijk).
We hebben in de zaak conclusietermijnen gevraagd en de rechter heeft deze bepaald. De conclusies zijn op tijd doorgestuurd.
Op de dag dat de zaak ging voortkomen hebben we volgens het parket "nieuwe stukken" overgelegd en heeft de procureur hier de wering van gevraagd. Dus buiten de conclusietermijnen

Mijn advocaat zegt persoonlijk dat dit niet kan daar de nieuwe potpourri 2 wet wel het overleggen van conlusies in strafzaken regelt maar niet die van overtuigingsstukken. Hoogstens kunnen nieuwe conlusietermijnen gevraagd worden.

Ik zal ter vervollediging vermelden dat we de overtuigingsstukken wel samen met de conclusies hebben overgelegd aan de tegenpartij. De zogezegde "nieuwe" overtuigingstukken had ik al tijdens het opsporingsonderzoek aan het openbaar ministerie overhandigt met het dossiernummer van die zaak als referentie.

Het openbaar ministerie heeft de stukken die ik had toegevoegd aan dat dossier, overgemaakt naar een ander dossier dat tegen de tegenpartij loopt. Met als resultaat dat de substituut die het OM in de rechtbank vertegenwoordigde van deze stukken niet op de hoogte was daar deze niet dezelfde was als deze die het opsporingsonderzoek voerde.

Daar er nog een rechtspraak is over zo'n geval hierbij mijn vraag: Kunnen deze stukken geweerd worden daar enerzijds de nieuwe potpourri wet niks over mededeling van stukken aan het OM zegt, en anderzijds ik deze stukken tijdens het opsporingsonderzoek al overlegd heb aan het OM, en het niet mijn schuld is als deze beslissen deze in een ander dossier te steken dan het dossier waar ik heb gevraagd om deze aan toe te voegen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding