uitstel

mama485
Topic Starter
Berichten: 55

uitstel

#1 , 26 jun 2017 08:14

Na een lange rechtszaak voor de familierechtbank, die ettelijke keren werd uitgesteld door tegenpartij, kreeg ik in de zomer van 2016 een vonnis, volledig in mijn voordeel. Tegenpartij ging in beroep, in november kwam het een eerste keer voor in Hof van Beroep A'pen. Rechter vroeg deskundigenonderzoek aan en de zitting zou worden hernomen in maart. Deskundigenverslag was echter nog niet klaar, waarna werd uitgesteld tot 28 juni a.s. Vier weken terug kwam dan deskundigenonderzoek binnen, maar vorige week hoort mijn advocaat dat tegenpartij om uitstel zal verzoeken omdat hij maar weer eens een nieuwe advocaat heeft (5de al) en die is dan op vakantie.
Mijn advocaat stelt dat we toch woensdag dienen te verschijnen, ook al zal uitstel worden uitgesproken. Ze zou proberen of schriftelijke overeenkomst tussen partijen voor uitstel genoeg was, maar blijkbaar mag dat niet meer zomaar?
Hoeveel keer kan partij blijven uitstellen? Mag ik vragen de zaak toch te bepleiten nu woensdag?
Argument van de tegenpartij is dat het toch niet dringend is omdat er een overeenkomst was tussen ons wat betreft periode dat de kinderen met hem mee op vakantie zouden mogen gaan. We zouden dit samen voorleggen aan de rechter. Dat was voor deskundige zei dat periode van 3 weken maximaal was. (wij hadden 4 weken afgesproken).
In hoeverre is die overeenkomst tussen ons op email bindend? Mag ik daar in de rechtbank nog op terugkomen? Ik geef de kinderen niet graag zonder vonnis mee naar het buitenland...

alvast dank...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding