Dagvaarding ziekenhuis

nannerom
Topic Starter
Berichten: 20

Dagvaarding ziekenhuis

#1 , 15 jun 2017 17:54

Hey,

Mijn vrouw heeft een dagvaarding gekregen ivm een niet betaalde factuur van een miskraam van 06/08/2016. Oorspronkelijk een Euro of 67.
Dit was doorgeven aan de verzekering, maar na die zopas te contacteren zou het ziekenhuis hen niets terug laten weten hebben. En ik veronderstelde dat alles ok was omdat ik de verzekering niet terug hoorde.

Nu is er nog het probleem dat het ziekenhuis alles stuurde naar ons adres waar we 3 jaar al niet meer woonachtig zijn.

De advocaat die die betalingen aan de deurwaarder gegeven heeft verteld mij meerdere brieven gestuurd te hebben naar mijn nieuw adres (zonder de naam van de schuldenaar te vragen wist die direct dat dit gedaan was naar ons) en dat we dit niet konden betwisten en verplicht waren dit te betalen omdat we moeten weten dat we een factuur te betalen hebben. (Zie deel verzekering).

Ook zit hier nog een betaling van 15euro bij van bloed te laten trekken op aanvraag gynaecoloog. Die ook naar het oud adres gestuurd geweest is. Factuur 31/12/2016. Die zit mee in de dagvaarding.

Ik heb voor het totale bedrag naar de deurwaarder gebeld en zal deze som morgen betalen om extra kosten te vermijden (365euro totaal)
Ik vroeg mij nu af ofdat ik hier na betaling nog een verzet of dergelijke kan aantekenen?

Mvg,

Nick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2017 19:03

Dan moet u het niet betwiste bedrag, de hoofdsommen van de facturen, onmiddellijk betalen aan het ziekenhuis. Niet aan de deurwaarder, want die rekent op die betaling nog eens kosten aan. En dan moet u naar de zitting gaan en de gevorderde kosten betwisten omdat u nooit behoorlijk werd aangeschreven om betaling van de facturen te vorderen.
Stond op de factuur uw oud adres of uw nieuw adres? Als daar uw oud adres op stond ziet het er wel slecht uit. U hebt dan bij de opname in het ziekenhuis niet uw juiste adres opgegeven?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”