NON bis in Idem

Hoezo
Topic Starter
Berichten: 2

NON bis in Idem

#1 , 01 jun 2017 13:15

Non bis in idem..... kende het maar nooit bij stil gestaan dat ik het zou tegen komen.

Kort feiten.
Ik heb een schade .... Mhr X moet mijn betalen (uitgesproken in een vonnis) , heel de procedure duurt ongeveer 5 jaar. Tijdens deze jaren ontdoet X zich van zijn kapitaal op een zeer laat het ons verdachte wijze noemen. ( fin. constructie, overval , ed , betrekking van 3de ed...)
Mhr X kan / wil niet betalen. Waardoor ik ermee verder moet om mijn geld vast te krijgen ( onderzoeksrechter , ondervragingen ,onderzoek .....) .
Achteraf blijkt dat er nog meer mensen , laat het ons Y noemen, geld van Mhr X moeten. Deze mensen hadden ook een procedure lopen naast het onze met idem onderzoeksrechter , verhoren ed.
Mhr X komt voor in de zaak Y.....en wordt hierin vrijgesproken.
Mijn zaak komt 1 jaar later voor .... en advocaten roepen Non bis in idem in. Zelfde periode , zelfde constructie volgens hem... dus pleiten, verder gaan heeft geen zin.

Ik ken de feiten, bewijzen, drijfveer ed niet van zaak Y. Ik was niet op de hoogte van zaak Y.
Ik heb wel een zeer sterke bewijslast zwart op wit.
Mhr X legt telkens andere verklaringen af.

Kortom
1. Andere burgerlijke partij
2. ik heb mijn bewijslast niet kunnen boven halen gezien er direct op de Non Bis in idem gezet wordt.
3. Had de onderzoeksrechter niet beide dossiers moeten samen brengen, dat gaf een heel ander beeld dan enkel dossier Y te behandelen

Is hier een opening?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding