Uitgesproken vonnis?!?

lieve&pat
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Uitgesproken vonnis?!?

#1 , 30 mei 2017 15:23

Ik ben op kerst 2013 slachtoffer geworden van opzettelijke slagen en verwondingen. Na 3 keer 4 maanden opname in een psychiatrische ziekenhuis (post traumatisch stresssyndroom) en revalidatie van de fysieke letsels, ben ik terug een beetje mens aan het worden. Het vonnis was 20 maanden effectief, 2500€ voorschot en de schadevergoeding, nader te bepalen door een gerechtsarts. De dader is in beroep gegaan en kreeg 200 uren werkstraf ipv 20 maanden effectief maar de rest bleef hetzelfde.
Vorige week werd ik voor het eerst verwacht bij de gerechtsarts. Nu bleek hij over geen enkel document te beschikken. Volgens mijn advocaat zou hij alle stukken in zijn bezit moeten hebben. Woord tegen woord dus, nu tot daaraan toe.
Ik vraag voor de zoveelste keer aan mijn advocaat wanneer ik uiteindelijk het voorschot op mijn rekening zal zien. Ik krijg telkens een ontwijkend antwoord of zoiets van "jamaar, hij zit in schuldbemiddeling en je kan een kei 't vel niet afdoen."
Ik ben echt een leek op dit vlak maar is het echt zo, dat als de dader niet kan betalen, ik dan maar gewoon de dupe ben?
Er bestaat toch zoiets als een slachtofferfonds?
Kan er mij iemand uitleggen hoe die betalingen in zijn werk gaan?
Ik ben na bijna 4 jaar echt wanhopig geworden. Dit heeft mezelf al zoveel geld gekost dat ik gewoon op mijn tandvlees zit momenteel. Kan dit zomaar?

Alvast bedankt
Lieve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lieve&pat
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jan 2018 20:42

Beste medeforumers,

Ondertussen zitten we een stuk verder in de zaak. De artsen heb hun conclusies neergelegd maar daar zijn we het niet mee eens. Tot daar aan toe. De kerel zit in schuldbemiddeling en een cent terugzien is eutopie. 2 jaar geleden bij het vonnis van het beroep werd er nogmaals 2500€ voorschot toegekend aan mij.
Na meerdere malen vragen te stellen over het slachtofferfonds aan mijn advocaat, kreeg ik telkens het antwoord: je moet alle mogelijke bronnen uitgeput hebben alvorens het fonds tussenkomt.
Ik heb dus persoonlijk contact opgenomen met de commissie slachtofferfonds en nu blijkt dat ik al van in het begin een aanvraag kon indienen voor financiële hulp. Dit is dus sedert 26-12-2013!
Ik heb zonet een mail naar mijn advocaat gestuurd met deze mededeling.
Doorgaan met hem of zonder hem. Ik vertrouw hem niet meer.
Dank bij voorbaat.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”