bewindvoering inkijken verslag

Korreke
Topic Starter
Berichten: 14

bewindvoering inkijken verslag

#1 , 30 mei 2017 15:07

Mijn grootvader stond onder bewindvoering.
Mijn vader was aangeduid als vertrouwenspersoon.
De bewindvoerder heeft steeds nagelaten een deftig verslag te versturen aan mijn vader zowel een beginverslag van bewind als het eindverslag na overlijden. Er is wel eens een verslag verstuurd maar dit stond vol fouten. Tevens reageerde de bewindvoerder steeds enorm furieus wanneer we hem per mail om informatie vroegen. Zo is er ook het probleem dat de stand van de rekeningen pas genoteerd zijn als hij al 4 maanden bewindvoerder was dus de stand rekening 4 maanden na aanvaarden bewind.

Voor mijn vader reste er ( na het overlijden van zijn vader ) nog maar één ding om het verslag alsnog te kunnen gaan inkijken , namelijk contact opnemen met het vredegerecht.

Maar mijn vader wil dat ik met hem mee ga om het verslag te kunnen inzien.
De vrederechter laat het echter niet toe dat ik mijn vader zal vergezellen tijdens het inkijken van het verslag.

Kan dit wettelijk gezien?? Ik weet dat een vrederechter veel kan beslissen maar deze actie vind ik er persoonlijk toch wel echt over.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding